Bluearmy84 Lär väll bli runt 500-600, vanlig träningsmatch, rulla på många spelare och taktik skall sättas.
Calle01 Kusu, Herdonsson, Gabrielsson och Bergqvist missar matchen imorgon, men alla skall vara i full träning nästa vecka. Det säger Foyston på Östers hemsida. Han hoppas att i alla fall två av de fyra är uttagningsbara nästa helg mot Värnamo.
VV-Oppnasitt84 HBP eller Seger som 6a idag? Tänker att Berndt kommer att få lite speltid, kanske även Radojcic. Någon annan yngling som kan tänkas delta?
lfcred VV-Oppnasitt84 Jag hade spelat starke Hedlund som sexa och låta Hannes få 30 min. Så får kricak och Mattis starta och radjulovic kan få 30 min han också.
Old Chap Falkenberg har presenterat dagens laguppställning på sin hemsida. När gör Öster det samma? För oss som saknar prenumeration på Smp finns det något bättre alternativ att följa matchen än att sitta och vänta på Twitters uppdateringar?
Calle01 lfcred Nej, låt mittbackar spela I försvaret och mittfältare på mittfältet. Seger vill jag se i en mer offensivt, så min röst läggs på Hannes.
Old Chap När man tittar på laguppställningen på Twitter/X så stämmer inte några av spelarnas nummer med de nya nummer som meddelades för några dagar sedan. Försenad tröjleverans?
outdoor_miner Old Chap När man tittar på laguppställningen på Twitter/X så stämmer inte några av spelarnas nummer med de nya nummer som meddelades för några dagar sedan. Försenad tröjleverans? Tror inte man trycker upp nya försäsongströjor utan de spelar i numren från Länslagsmatchen dessa tre matcher, till Cupen lär det väl bli ordning, rentav säsongens matchställ då?
Norgus Intressant att Mattis verkar går före Starke. Och Thorri petad från truppen? Stod ju inte att han var skadad. Verkar inte som han blivit starkare under vinteruppehållet, känns mer och mer som felköp.
VV-Oppnasitt84 Norgus Det är inte säkert att Mattis går före Starke pga denna uttagning. Om Radjojcic ska få speltid i andra blir det kanske jämnare balans i kvalitet om Mattis spelar med Kricak i första.
Norgus VV-Oppnasitt84 Sant. Men det var samma mot länslaget och Foyston borde väl ändå vilja spela in ett mittbackspar. Eller bedömer han att de redan kan varandra sen hösten tillsammans?
VV-Oppnasitt84 Norgus Det är möjligt. Och det är möjligt att han ser nåt hos Mattis som han gillar. Men hade jag varit tränare hade jag tänkt på balansen i de bägge halvlekarna i den här typen av match där det kommer bli mycket rotation. Kan tänka mig att Aliev och Söderberg får en halvlek var. André får nog tyvärr lira på en kant igen när han kommer in.