Vi alla bygger Österläktaren tillsammans och varenda huvud behövs, oavsett om det är på stå eller sitt du befinner dig. Med bra stämning på arenan dras folk till Öster och det är det vi vill. När man stått med lite slokat huvud en regnig division 1-match i oktober går det inte att beskriva glädjen i det som nu händer i föreningen och på läktaren.
Bengalers vara eller icke vara? När de tänds och tusentals blickar vänds mot Södra stå, samtidigt som det fumlas efter mobiler runt om på arenan för att trycka på "record". I infernot från Södra ökar röststyrkan och gör klart för alla att framgångssagan inte har tagit slut. Jag kommer aldrig själv stå och hålla en bengal, men om det är positivt för stämningen och Öster behöver vi inte ens diskutera.
Med ökad support kommer fler åsikter in. Det kan aldrig vara vårt mål att alla tycker lika, det enda rimliga för mig är att vi gemensamt har Östers bästa som målbild. Med fler supportrar finns alltid risk för mer stök. Våld har vi för mycket av i samhället så hoppas unga som gamla kan hjälpas åt för att hålla det borta från våra läktare. Tyvärr finns det supportrar runt om i Sverige som gärna söker tillfällen att konfronteras på olika kreativa sätt. Om det börja stökas på Östers läktare kommer vi också bli en måltavla för andra grupper runt om i Sverige. Åker jag på bortamatch vill jag inte känna mig som en måltavla om det laddas upp någonstans innan match eller när man ska ta sig till bussen efter. Så uppmaningen till alla från mig är att vi står upp för Öster på läktaren och utanför men utan våld.