lfcred Öster och East Front har försökt att öka publikantalet och stämningen i alla år utan att lyckas.
Det du beskriver som förslag har redan testats och inte fungerat. Gång på gång på gång.
Jag har stått i East Front sen -95.
Det har alltid jobbats för att öka antalet medlemmar, för att öka trycket för att öka stämningen. Ingenting har fungerat.
Förrän nu.
När sektion Södra och bengalbränning börjat.
Det vi ser nu är bara något vi kunde drömma om innan.
Vi kan nu se med egna ögon och med fakta att det är endast och endast detta som är anledningen till ökad publik.
Ingenting annat.
Efter Sektion Södras entré på Österläktaren kom publiken. Efter att publiken kommit tillbaka kom resultaten och framgångarna.
Efter resultaten ökade intresset ännu mer för Öster.
Öster och East Front har ALLT att tacka Sektion Södra för.
Ser man inte detta så är man blind för verkligheten och sanningen. Då lever man i en fantasivärld utan substans.
Jag står inte i Sektion Södra. Men hyllar dessa likt hjältar då dom sett till att sätta Öster och East Front på kartan igen.
Efter 40 års dvala och vilande.
Älskar man Öster älskar man Sektion Södra och East Front.
Öster är återigen ett lag att räkna med. Spelare och ledare vill hit pga stämningen.
Jag förespråkar bengaler. Det gör jag.
Men endast om det sköts på ett snyggt och korrekt sätt.
Finns inget som är så stämningshöjare som bengaler en mörk höstkväll.
Däremot tar jag stekt avstånd till Bangers och all form av våld.
Vilket inte existerar på Österläktsren tack och lov.
Men lite hat och hets hör till.
Det skapar stämning. Som när domslut går emot en och man skriker ut sin förtvivlan på domare och spelare.
För att sen förlåta allt och alla i 90+ när segermålet kommer.
Men hetsen och hatet där emellan bygger upp stämningen. Som sen exploderar i kärlek vid eventuellt mål.
Man måste och förstå att folk skriker ut sin ilska man bygger upp inom sig genom veckan. Man släpper lös all irritation mm. Inget menat mot någon.
Men dessa personer kan sen efter matchen ladda om batterierna igen under kommande vecka för att ”stå ut”.
Många missbedömer vissas utlopp av hat och hets som något dåligt och illa. När det egentligen bara handlar om att släppa ut allt tungt man bär på.
Istället för att skrika på frugan, barnen, chefen mfl så skriker man ut det rakt ut i luften på arenan.
Så är det för tusentals och åter tusentals personer på våra läktare runt om i Sverige.
Därför är det viktigt att sära på folk som skriker ut sin ilska och dom som faktiskt agerar ut sin ilska.
Stockholmsklubbarna, Göteborg och Malmö samt några andra. Där agerar dom ut sin ilska till skillnad från Österfansen som skriker ut sin ilska.
East front kommer alltid att vara världens vackraste förening.
Öster kommer alltid att vara världens vackraste väderstreck.
Framåt slödder och böss.
❤️💙