Plantagenparkeringen Vill gärna se spelare som fått mindre speltid senaste matcherna. Vi närmar oss seriestart, så våga lite den här matchen. In med Herdonsson och HBP på mitten. Thorri ser jag gärna på högerbacken. Gabrielsson i släpande roll.
Szabo Kommer Foyston våga spela HBP som andraval bakom Kusu även i serien? Annars är det bra läge nu att testa den som faktiskt kommer gå före på den positionen.
Calle01 Szabo Den frågan kommer vi förmodligen få svar på imorgon. Själv hoppas jag att HBP får chansen.
jojolaget Szabo enbart spekulerar här men jag tror inte att Foyston tänker i termer som "första" eller "andre" på en position, intrycket är väl att han går hårdare på roller och försöker anpassa lager efter hur han vill spela oavsett vart vissa spelare hamnar i elvan.
VV-Oppnasitt84 Oldtimern Det blir en ganska tydlig signal idag vem som anses vara Kusus naturliga ersättare. HBP, Seger eller Herdonsson bör det väl stå mellan. Glöm ej heller att Starke Hedlund spelade 6a under Tufa, där vet vi inte hur Foyston tänker. Men eftersom han inte är tillgänglig idag får vi ju inget svar gällande det.
Berra Oldtimern Jag tror HBP kan göra det helt ok om vi slänger in han sista 20 i superettan. Dock tveksam om han håller att starta om Kusu är borta en 7-8 matcher…
Ozze Hansen Han satt på bänken flertalet matcher ifjol. Vad är skillnaden i hans kontrakt i år jämfört med då?
ubie67 stefanps Här 7 grader o strålande sol o inte en kotte som dricker bärs på närliggande sunkhak, men match skall det bli om 1h, tråkvitt får nog allt bekänna färg!
Labila Kabila Östers IF Robin Wallinder (MV) Alibek Aliev Ivan Kricak Daniel Ljung Adam Bergmark Wiberg Vladimir Rodic (K) Lukas Bergquist Tatu Varmanen David Seger Hannes Bladh Pijaca Mattis Adolfsson 1 33-29-15-21 18-28-26 20-10-19