lfcred Karekezi Nej jag tror att hemmalag får ha extra spelare från sin ackademi som är under 18 år. Vet att det har kommit nya regler på det inför säsongen för att försöka förenkla steget mellan akademi och A-lags.
Hansen Här säljer de avbytarbås stärkta av påståendet att Superettan inför 2024 ökat antalet tillåtna avbytare till 9. (Står en liten bit ner på länkad sida.) Isåfall undrar jag varför båda lagen t ex i matchen Brage-Varberg bara har 7 man på bänken. Smått förnedrande att hamna utanför truppen om man egentligen kunde fått vara med på bänken. https://www.tress.com/se/inspiration/regler-for-avbytarbas-fotboll
Hansen lfcred Vore kul att läsa vad som faktiskt gäller om någon hittar något officiellt om det här. Nu sitter vi bara och killgissar. Öster är enda laget i första omgången som har nio avbytare. Örebro, Örgryte och Trelleborg hade åtta och övriga sju.
jon Oldtimern har hört att alla säsongens matcher flyttas till Borås Arena pga risk för regn och rusk i Växjö
Vikash Hansen Det ÄR max sju avbytare i alla förbundsserier på seniornivå, med undantag för Allsvenskan. Källa tävlingsbestämmelserna.
BLIPPBLIPP Läste i Expressen att borta supportrarna fastnat i snön. Kan bli helt tomt på bortasektionen.
Hansen Vikash Ja Öster är nere på 7 nu. Jag tänkte väl det.. Och gällande de tre lag jag nämnde så var det felaktigt för jag fick på en livescoresida. På svenskfotboll.se har alla 7. Thorisson och Adjei på läktaren.
lfcred Då har jag satt 18 av 18 i matchtruppen. Enda felet jag hade är att Adam spelar hb istället för varmanen. Men detta är vår bästa startelva 👍🏼
Hasse-Hattrick Glest på bortaläktaren iaf. Strulande biljettköp och en hel del köer utanför med 5 min till avspark.
Hansen Wallinder har klippt av luggen. Degen har redan kommit till avslut på nick efter inlägg och ett skott i ribban på 3 minuter. Dags att vakna Öster! Älskar det blåa på nya tröjans långsidor.