Hansen Anders Förstår din invändning. Jag skulle bära såna tischor med lite ironisk kärlek blandad med nostalgi. Men gärna oironiska tischor för våra stora hjältar som Peo Bild, Lill-Damma, Teitur etc.
lfcred Lite synd att premiären är på kvällen. En varm och solig match kl 15 så hade nog många kunnat tänka sig att köpa en Måns tisha. Nu lär den ju hamna under både en tröja och jacka 😕
Plantagenparkeringen I grunden är väl en godkänd premiär med en publiksiffra över 3500, och det är vi ju redan kring i antalet sålda.
Plantagenparkeringen HB352 3500 är 3 av 5= godkänt. Över 5000 är 4 av 5 i betyg. Över 7000 är 5 av 5. Gissar vi alla har olika måttstockar, min baseras på potentiellt drag på Visma och hur Växjöborna brukar respondera när det vankas Öster.
Redarmy88 Med tanke på hur mycket folk vi blir på södra vore det bra med fler capos utställda. Känns som att stämningen är grym i mitten av klacken men att sidorna är mest fågelholkar. Detta blir en utmaning för oss och viktigt att flera bidrar på kortsidan för nästa säsong får vi motstånd varje match på motsatt sida.
O87 Redarmy88 Jag gillar idén med flera capos, som sagt så är det ingen sång alls ut åt sidorna vissa kan inte ens klappa händerna.
sim Redarmy88 ogillar tanken med flera capos. Jag tycker att det är upp till var och en att mana på folk till att sjunga. Man väljer ändå ståplats av en anledning tänker jag.
Lexxy sim Nu är det ju tyvärr så att alla inte sjunger ändå (främst ute på sidorna). Att ha någon extra capo på sidorna gör ju att hela kortsidan engageras. Så länge vi har några eldsjälar som vill vara capos ser jag ingen anledning till varför flera capos skulle vara dåligt.
Redarmy88 Befintlig capo gör ett enormt bra jobb men kommet behöva hjälp om vi ska bli bättre. När vi är 1000 personer på kortsidan så kommer det inte att räcka oavsett hur engagerade 30% av kortsidan är. Vi behöver träna, just nu har vi engagerad kärna som ger 150% varje ramsa. Vi behöver utöka den här kärnan till större antal. Och det tror jag vi kan göra om vi är flera capos till slut blir det en självklarhet att ALLA ska sjunga på södra. Vem hade trott att vi skulle bli så här många på kortsidan för ett par år sedan? Vi får inte nöja oss utan fortsätta att utvecklas. Som någon skriver vi behöver mana på de vi har runt om kring oss. Helt övertygad om att vi blir 1000 pers på kortsidan. Vi behöver visa varflr vi är smålands snabbast växande supporterklubb. Nu visar vi hela laget att vi redan nu håller hög Allsvensk klass. "Snart så ligger Kalm*r i ruiner..."