Zingo outdoor_miner TACK ❤️💙 Mål som verkligen tåls att titta på igen. Vill lasta CLP för hörnmålet, tycker han åtminstone ska kunna boxa den men det blåste rejält och skit händer. Iochmed att det här var genrepet så tänker jag mest på två saker: Wallinder eller CLP. Känns helt jämnt skägg, ingen av dem har direkt storspelat en längre tid utan det är mer typ bra halvlekar följda av sämre. Huvudbry. Herdon på högerbacken. Det är nog inte vad vare sig han eller Foyston vill, men det finns verkligen ingen bättre lösning i laget just nu. Och om Herdon själv får välja, etta som HB eller trea som CMF så tror jag att jag vet vad han väljer.
Oldtimern Målvakten imponerade inte flera snäva uppspel en del rakt på motståndare , ett haveri på hörna , var wal8nder skadad trodde han skulle in i halvtid. S3n måste vi spela med herdonson, om än som back
Norgus Tompa Satt på bänken. Han är tredjeval i mittförsvaret. Känns för övrigt som CLP spelade sig ur startelvan och Herdonsson in i den.
Sääf Då kör vi Herdonsson som högerback i premiären. Tack. Noterade även via sändningen att dansken lipade över det mesta.
lfcred Mot degerfors tror jag på ett mittfält av kusu, seger och herdonsson. Varmanen som hb. Degerfors blir garanterat topp 3 så jag hade nog kört lite mer defensiv uppställning. Ljung och mörfeldt som främsta offensiva byten. Sista 5-10 min kan nog vem som helst hoppa in och hålla ställningarna.
Hansen lfcred Seger på bänken? Ja, om Foyston får ett riktigt hjärnsläpp. Jag tror Herdonsson spelar högerback och bra så.
matjo Hansen Tror det ska vara Seger från start då Ljung även nämns som inhoppare. Jag sätter Ljung, Kusen och Seger på mitten, och (tyvärr) Herdon på hb. Sorry Tatu…
lfcred Hansen Skrev fel. Skulle vara ett mittfält av kusu, seger och herdonsson. På så vis kan vi använda ljung och mörfeldt för att spetsa till offensiven i slutet.
stefanps Snälla CLP var inte dålig. Kunde rensat bättre på andra målet men hur mycket rätt har han inte gjort? Är i jämförelse med Robin bättre med fötterna och i luftspelet. Gör inte en stor grej av en match. Om ABW är dålig mot Degen, ska han sluta spela då?
Sääf Elvan känns väl ganska given nu. Herdonsson Kricak Mattis Lucas Seger Kusen Ljung Rodic Alibek Abw Är väl ev om Mörfelt tar Rodic plats.
Bluearmy84 När hade vi senast såhär bra frisparks skytt senast? ABW sen är Rodic hög SE klass på med, Zavadil hade en jäkligt känslig fot, men ABW är ju MAGI........
Hansen Bluearmy84 Minns hur man trodde det skulle bli mål varje gång Zavadil stod där men satte han en enda frispark i praktiken? 🙂 Velic har ju dragit in en och annan och Pinones-Arce har också satt någon. Men bäst av alla är ändå Johan Mattsson, eller hur @Zingo?
stefanps ABW är för bra för den här serien. Han ska spela minst i Allsvenskan. Säljs han redan i sommar till utlandet?
Hansen stefanps Att han fyller 27 snart är väl det som talar emot honom men visst är man glad att man har honom i laget - såna spelare man behöver för att kunna ta klivet upp.
lfcred stefanps Varför ska vi sälja våra bästa spelare hela tiden ? Att gå upp i allsvenskan kommer generera mycket mer pengar än vad en försäljning av ABW skulle göra. Jag pallar fan inte en säsong till i SE.
Plantagenparkeringen stefanps Var i nuet. Han kan vara skadad eller djupt olycklig om två matcher med.
lfcred Många som gör misstagen att enbart tänka i termer utifrån en startelva. En match varar i 90 minuter och hur man använder sin bänk ingår också i en tränares taktiska analys inför matchen. Ofta avgörs matcher sista 15 och då är det viktigt att ha offensiva pjäser att byta in.
stefanps lfcred om Öster får ett RIKTIGT bra bud på ABW och han ser det som en möjlighet att testa vingarna så har jag svårt att se ABW stanna hela säsongen. Men då ska det vara så bra pengar att Öster kan i bästa möjliga mån hitta en eller två spelare som kan fylla hans roll.
lfcred stefanps Känns inte så realistiskt att vi ska få ett bud på runt 5 miljoner för ABW när han har 6 månader kvar på sitt kontrakt. Allt under 2-3 miljoner är bara ett blankt nej på. Förutsatt att vi ligger bra till i tabellen givetvis.
Hyena Foyston fick frågan i Superettanpodden, & han var väldigt klar med att ABW spelar i Öster hela säsongen. Han lämnar INTE. Det känns otroligt men väljer att tro på det.