EkipaPivo352 Kan vara årets dummaste kommentar.
Hur kan man inte se att det är en supporterpub? Då är man nog blind.
Med en massa Öster tavlor runt hela puben, alla flaggor, tröjor, halsdukar, kepsar.
Ja då lever man nog mer i förnekelse än i verkligheten.
Men sen dag ett har Österfansen skitit i puben och valt exempelvis kedjor som är såååå personliga och bryr sig såååå mycket om Öster och East Front. 😂
Sen lär jag inte förlora något på att ta bort EF. Tvärtom. Vi förlorar pengar på dom. Men eftersom jag älskar Öster och East Front så tar jag den ekonomiska smällen det kostar att ha fansen hos mig.
Vi ger i praktiken bort maten och drycken gratis med dom priserna vi har.
Där vi istället kunde ha haft vanliga priser åt vanligt folk.
När man sen förstör och vandaliserar inredningen och puben. Då har man gått över även min gräns.
Där vi nu kommer att få lägga x antal tusenlappar på att sanera, måla om och göra iordning.
Så nu får vi kanske börja ta inträde när vi har livemusik på helgerna eller ta bort livemusiken helt pga ökade kostnader kring fansen.
Om Österfansen kunde börja dyka upp för det första så hade det varit något.
På dom få som kommer med deras extrema rabatter förlorar vi som sagt mer pengar än vad vi tjänar.
59kr för en halvliter just nu hittar du inte någon annanstans.
Att ha båda supportergrupperna hos oss är ju mitt val då jag är lokal patriot och följer devisen Support Your Local Team.
Vilket fler borde göra.
Två grupper som dessutom har två olika säsonger.
Vuxna människor kan bete sig oavsett lagtillhörighet.
Folk inom branschen varnade mig för att blanda in supportergrupper i verksamheten.
Nu förstår jag varför.
Bråk, skadegörelse, noll intelligens och förståelse för ens verksamhet samt dålig attityd.
Sugen man blir på att stå upp för Öster och East Front då. Hmm.
När hjärtat och själen för Öster försvunnit hos vissa. Då får det även vara nog för mig.
Att bete sig så i Östers namn är förkastligt, pinsamt och intelligensbefriande.
Pack är vad det är. Inte konstigt samhället och Sverige går åt helvete med sådana springandes på gatan.
95% av alla medlemmar är exemplariska och underbara. Men dessa fans, som man inte ens kan kalla fans, som förstör, vandaliserar och bråkar är allt vad som är fel med världen.
Trodde man älskade Öster.
Men ack så fel jag hade.
Förstår fortfarande inte varför man klibbar på sin egen pub? Pissar och skiter där man äter. Vem gör det?
Ett ord som helt tappats bort här är RESPEKT.
Det som skett är respektlöst.