TuffeUffe stefanps har varit skeptisk till Herdonson tidigare under säsongen, men i denna matchen tycker jag han gjorde sin bästa insats för i år. Särskilt i andra halvlek vann han mycket boll och nickdueller på mittfältet.
Sääf Sr Varmanen är väl den enda av de som startar idag som inte är uppe i nivå. Defensivt ok men inte mer.
Apotekaren Anders starka 4or, Ljung en 5:a 5a är en extraordinär insats likt Ljung. Jag är sparsam med 5or och 1or, annars blir det knas om tex ABW gör 2 mål och 2 assist som ska vara lika värt som denna match?
Jockeluring Alltid lika svårt att betygsätta målvakten. Wallinder har typ EN sak att göra under 94 minuter. Och det är att blixtsnabbt förflytta sig från stående till liggande och rädda Sundsvalls enda kvalificerade chans. Om det hade blivit 1-1 där ... ja, vem vet. Är det betyget 5 p.g.a. det direkta inflytandet över de tre poängen? Eller är det betyget 2 för att han fick stå och gäspa större delen av matchen? Your choice! 😉
Alrik Jockeluring Sätt vilken världsmålvakt som helst i Östers mål och de kommer inte göra det bättre än Wallinder gjorde det igår, helt enkelt för att han var felfri. Det är man inte alltid automatiskt bara för att man håller nollan, men igår var han det! Given femma i min bok 🙂
Ruuben Intressant att vår kapten är på en 13:e plats. Han brukar ju prestera bättre på hösten, får hoppas på att den trenden står sig.
Apotekaren Ryltan krävs att man spelar 30 minuter, antar att tilläggstid inte räknas in (29 minuter med tillägg)
Slangen Apotekaren Jag räknar in tillägg. Men i det här fallet hamnade Adjei precis utanför 30-minutersgränsen. Sen kan man kanske tycka att man i det fallet ska bjuda på en minut så att han kan betygsättas när det är så nära. Men jag har generellt valt att vara strikt med minuterna.
Slangen Nu går det äntligen att rösta på Gefle-matchen. Ursäkta dröjsmål. https://www.eastfront.se/trophy-matches/
ubie67 Alldeles för höga poäng, total genomklappning lagmässigt i andra där vi viker ned oss mot spelare idel potentiellt "sämre" än oss, ingen skall ha mer än tvåor, men min egna bedömning!