Jag brukar tjata om det, men jag är varken förvånad eller ens särskilt oroad över att både spel och resultat hackar en del i början av säsongen. Vi inledde poängmässigt bättre förra året, men absolut inte spelmässigt. Vi har mycket större variation i anfallsspelet nu t ex. Och vi har en bredare pallett av spelare som kan komma in och faktiskt påverka matchen.
Hade vi haft 2-3 lag som vunnit 5 raka och visat en överlägsenhet så hade man kunnat vara lite mer orolig. men jag väljer att lita på processen. Foyston går inte och bara entusiasmerar en trupp like en tränare som Askebrand, han vill ändra på sättet spelarna tänker och spelar fotboll. I den processen så står han även bakom spelarna, även när de gör misstag. Jag kan inte se nåt annat än att det kommer att ge resultat.
Jag gillar att ÖIS-matchen blev grisig och att vi fick utdelning för slitet. En viktig signal till laget som betyder att det krävs mer än bara snygga passningar och att ligga rätt i linje för att vinna fotbollsmatcher. Vi måste ha en backupplan för dagar där det bara inte funkar av olika anledningar. Att vilja det lite mer än motståndaren.
Foyston gjorde rätt i att hylla supportrarna efter matchen och få det till att handla om ge supportrarna något att ta med hem. Han är inget dumhuvud. Samma sak att han skyddar sina spelare när de gör misstag. Vi får inte tappa fokus och ge upp, vare sig vi eller spelarna.