rapparee_1 Efter en sån här underbar seger och fantastisk eftermiddag i Varberg släpper vi nästa bortaresa direkt! Det blir vår traditionella Ambulansresa till Göteborg lördag 27 april. Resan sponsras av Jonas Jonasson och kostar bara 40 kr. In och anmäl dig direkt på den här länken: https://east.memlist.se/event/28 Mer info kommer! Når vi 50 anmälda innan bussarna är i Växjö?!
matjo Jockeluring ❤️💙🚑📣 Din fine far, som ibland när tid tillät svängde förbi vår kvartersfest och demade ambulansen när jag var liten spoling!
Hansen matjo Höll ett fotbollsquiz för två vänner i London i helgen med bifogad fråga från en viss Jonas där jag fick förmånen att upplysa dessa om far Ambulans-Jonas anekdoter som han själv berättade för mig på en Staglabergsfest för över 20 år sedan som den när han grävde ner öl i Staglabergets mark inför en utflykt med PRO. 💟 En så fin man och en så fin symbol för det tidiga Östersupporterskapet!
Manne Jag glömmer aldrig en staglafest när Ambulans-Jonas, säkert hunnra år äldre än oss valpar, spikade igen målet när det vankades spontanfotboll. Dök som en panter, totalt obeveklig. Tror det tog knäcken på min fotbollskarriär.
Hansen Manne Var där jag fick träffa honom också. Han pekade på kanten av kullen och sa: ”där åkte jag skidor ner mot sjön som barn”. Pekade på andra sidan kullen och sa: ”där kastade jag mig ner på marken när de tyska stridsplanen flög över här från Åsnen till”. Och pekade på en annan sida: ”där föddes jag vid bergets fot”.
TerrorTeddy När kommer det upp information om denna resa? Avgångstider mm. Så att man kan planera jobbet för dom som drar runt Sverige även på helgerna.
Lindstig 13:30 är för sent att åka. Även om vi har toalett på bussarna behövs ett stopp. Sedan vet vi ju om att det tar tid att visitera 400 supportrar som ska in på läktaren.