stefanps lfcred ABW passade INTE ALLS som nia denna match. Aliev borde startat på topp men kanske inte var redo för 90 min. Hände mer när ABW flyttade ut på kanten.
Tompa Labila Kabila Starta med en grupp spelare en bit ut som kommer med fart. Så gjorde Kricak när han nickade in sitt hörnmål. Nu gör vi i princip likadant på varenda hörna. En massa folk inne i målområdet varenda gång och mängder med frisparkar mot oss. Vi kan väl i alla fall variera lite. Några korta slog vi, men det var också fruktlöst.
xonitex Tyckte Seger gjorde det bra som sexa. Fina crossbollar om inte annat. Men jag tycker det är slöseri att han honom där. Tycker Herdonsson skulle spelat sexa. Seger är mer offensivt skicklig. Vi behöver han som en mer offensivt lutad åtta. Där tycker i alla fall jag att Foyston valde fel. Men men, den här förlusten får man svälja… Brage borta är alltid knepigt.
Anders Med Kalle Holmberg på topp hade Öster varit i serieledning med 5-6 poängs marginal. Särskilt med Rodic och Mörfeldt på kanterna så finns i princip bara ABW som går rakt på mål och skjuter. R och M är två drälliga kantspelare med alldeles för få poäng.
Oldtimern Kan vara avstängningarna som avgjorde i dag, men vi återföl i innefektivitet, håller vi på så blir det ingen topplats tyvärr
TuffeUffe Tompa tycker fortfarande att det är kricak och bergqvist som primärt ska lastas. Det är de som sjabblar.
Hansen I 80% av matcherna det blivit mål har alltså motståndarna gjort första målet. Det kan man aldrig varit med om så långt in i en säsong där man ligger delad tvåa.
Old Chap Alldeles för många av Östers hörnor blir avblåsta för ruff i straffområdet. Om i stället motståndarna ruffar så ska domaren döma straff,
lfcred Old Chap Vid ruffande i straffområdet så blåser domaren frispark 9,5 gånger av 10. Att stå ihopklumpad framför främre stolpen är en extremt överskattad taktik som sällan leder till mål.
Tompa TuffeUffe Jag tycker att Varmanen gör det bra i dag. Brages mål kommer på en långboll. Vi skulle kunna prova det ibland vi också. Ibland studsar långbollarna rätt. Man behöver inte göra 25-30 pass varje gång man har bollen.
lfcred Tompa Krävs ju att ha lite löpvilliga forwards för att kunna köra långbollar och snabba omställningar. Hur många av våra forwards gillar att ta löpningar i djupet ?? Vi har ingen sådan spelare.
Tompa lfcred Nej, håller med. Men det är ju 100 % säkert att det inte kommer någon långboll ändå. Det ena ger kanske det andra!?
lfcred Tompa Att göra långbollar på spelare som inte vill springa är som att tjata på en tonåring att städa sitt rum.
Oldtimern Hade Brage varit bättre hade man inte sagt något men vi dominerade ju tydligen totalt, enligt smp,o då förlora är såå typiskt nästan förutsägbart.
TuffeUffe Otroligt sur förlust. Trots allt att det är en helt ok insats, men hade hellre tagit en tveksam insats som gav poäng. Nåväl. Bra spel överlag, utan den riktiga skärpan framåt. Brage har ingenting och kniper ändå tre pinnar. Jäkligt surt.
ubie67 Känns som vi inte riktigt vinner kampen därute på plan idag samt med 100 mentalt, någon mer som tänker som jag?