Manne Wallinder Tatu-Mattis-Starke-LB Herdon-Seger-Möradona Rodic-Aliev-ABW där Möradona, Rodic och ABW kan snurra lite, byta kant och eventuellt skicka ner ABW som tia beroende på matchbild. Känns som facit, med Söderberg som utmanare på mitten.
Ols stefanps Konstaterade precis, under en annan tråd (inlägget gick inte att flytta), att HBP inte spelade inte i helgen. Inte i Räppe inte heller i P 19. Skadad, med i matchtruppen mot Skövde (men på läktaren) eller - hemska tanke - på väg bort?
stefanps Hur ska lag slå oss nu? Vi har vunnit båda matcher med hållen nolla när vi lett. Vi har bara förlorat en match vid underläge en gång (mot Viken).
VV-Oppnasitt84 stefanps Efter att ha funderat några timmar lutar jag åt att det kommer bli mer av ett 4-4-2 på lördag. Wall Tat-Starke-Kricak-LB Rodic-Seger/Nicke-Herdon-Mörfeldt ABW-Aliev
TerrorTeddy Ingen bussresa planerad? Vet att det snackades om att åka upp i minibussar och sova över. Men det blev väl för dyrt? Men att bara köra en buss, finns det planer på det? Lördagsmatch ju 😀
lfcred Wallinder Tatu kricak starke Bergqvist Herdonsson Ljung söderberg Mörfeldt abw rodic Så hade jag startat men det är min subjektiva åsikt. Hade helst spelat med seger men jag vet av egen erfarenhet hur jobbigt det kan vara med en ljumskskada. Låt seger vila. Nästa match är sedan i mitten på juni så det ger honom 3 veckor att kurera sina ljumskar.
Kalle Dahl Ser nog helst att Seger går in för Kusu, men är han inte tillgänglig så undrar jag om inte Hannes ska få sin chans.
lfcred Kalle Dahl nej vi behöver lite defensiv balans på den positionen så herdonsson är det bästa valet. Han jobbar hårt och är tuff i närkamperna. Jag tror och tycker att seger bör vilas. Bättre att han får ordning på ljumskarna nu än att han dras med det hela säsongen.
stefanps Kalle Dahl Du menar att efter att inte gjort en minut i Superettan gå in och göra sin första start i en match som väntas bli väldigt tuff? Jag tror hellre att Herdonsson eller Seger tar den platsen med favorit på Herdonsson. Men jag utesluter inte att Bladh Pijaca finns med på bänken och kan hoppa in. Den chansen finns absolut. Men du måste tänka större än bara den enskilda spelaren. Visst att vi vill se Hannes spela på elitnivå men när han är redo ska han spela. Det är en grej att spela träningsmatcher där misstag inte kostar poäng. Men i Superettan spelar du om 3 p varje match och att då göra en chansning i att starta med HBP känns ovärt. På sikt ser jag honom seriöst konkurrera om en startplats med Kusu. Men då behövs det ett antal inhopp först där han får känna på hetluften. Det går inte att jämföra Ligacup matcher med Superettan.
stefanps Plus att om Seger fortfarande inte är tillgänglig är jag rätt säker på att det blir ett 4-4-2
Väderkvarnen2 Tror inte det blir 4-4-2, Foyston vill nog inte byta spelsystem på det sättet. Det sägs att Öster spelade 4-4-2 i andra halvlek mot Skövde men tycker jag inte var så tydligt. Inte omöjligt det blir Hannes då han ersatte Kusu i alla träningsmatcher på den positionen. Foyston har ju överraskat förr.
Ruuben Foyston kommer köra Herdon-Seger eller Herdon-Ljung. Viktigt att ta poäng i denna match och inte förlora försprånget.