• Match
  • Brage borta Lördag 1/6 15:00

EF Bromma Intressant! Haha, man undrar ju om de ger den (bristfälliga) scoutingen till sin hemsida för att invagga Öster i nån falsk förhoppning 😅

Men jag tror faktiskt inte Mian menar nåt negativt med De går in med ”Vi är Öster, vi ska vinna matcherna och vi ska göra det på vårt sätt”. utan mer konstaterar att Brage kommer att få möta ett lag som spelar en egen fotboll och inte fokuserar på motståndarnas spel och misstag.

Vi ska INTE underskatta Brage. De spelar bra efter sina resurser och kan hålla i bollen. Målen saknas för dem, men i övrigt ett potentiellt topplag. Ser redan nu framför mig hur folk här i tråden kommer att klaga över att Öster "tappat initiativet" redan några minuter in i matchen.

Många som nämner oss som nåt storlag whatever men fan vi är ju passé, tyvärr långt från Kalmar, Häcken, Mjällby nowadays. Patetiska tränare lite varstans som tror vi skall ha domarfördelar och tror vi spelar ut andra för att vi just är Öster, fotboll färskvara och långt ifrån nu var det var på 90-talet och bakåt ju.

Ljung spelade ju en hel del som sexa i J-Södra, så det är ju inte en teori som är helt uppåt väggarna.

Jag tolkar det också som en komplimang.
    Och Brage är bra, inte minst hemma. Jag tar lika på förhand alla dar i veckan.

Sääf Sr
      Ja ni har nog rätt. Man är ju hjärntvättad av Boskos retorik. Om man ser någon gubbe ramla på ändan i en slapsticksketch nu tror man att någon HELT SONIKA SPARKAT NER HONOM!

Extrasändning: inför Brage så har vi en intervju med Foyston. Foyston snackar om sin första tid i Växjö, incidenten mot Utiskiten, matchen mot Brage, dessutom kommer han med konkreta tips för att undvika bakfylla.

Finns där poddar finns, bland annat här:

Ps. Vi finns på insta igen
      https://www.instagram.com/radio.1930?igsh=cjNlYWwydXVlcnE3&utm_source=qr

Zingo har inget emot att låta dem ha initiativ, hoppas på liknande matchbild som mot Oddevold.

4h till matchstart och helt död tråd, vakna bönner!

Efter elva omgångar:

Worst case:

Bois 24
          Bosko 22
          Öster 19
          Brage 18
          Sviken 18
          Tufa 17

Best case:

Öster 22
          Bois 21
          Degen 19
          Bosko 19
          Trelle 18
          Brage 15

PS.
          Träffade i Stockholmsvimlet i går kväll en f.d. Borlängekille tillika Bragesupporter som är polare med Rodic. ”Han ringde mig i går.” ”Verkligen? Vad sa han?” ”On my way to Borlänge, sorry but tomorrow we’ll beat the shit out of you!”

That’s my Rodic! ❤️ 💙

Vi käkar på Basta i Borlänge innan match, är det någon annan som kommer till Borlänge så är vi där från kl 13

Blir väl avbruten match pga åska eller översvämmad plan. Skulle inte bli förvånad.