Tillåter mig själv att göra sent bokslut på den här matchen. Jag är enig med vad jag uppfattar vara såväl forumets som Foystons/lagets analys av varför vi förlorar den här matchen: vi förlorar kampen. Och jag tycker det är väldigt skevt. Det borde vara den frejdiga nykomlingen Sandviken som blir ställda av hur tufft seriefavoriten Öster spelar. Det borde vara Sandviken som gråter till domaren att motståndaren är elak.
Nä, fyfan. Hellre* att vi lackar ur och tar stryptag på motståndaren än lördagens många gånger mesiga alibiduellerande. Jag hoppas spelarna kommit överens om att inte förlora matcher på det här sättet igen. Och att man insett att man inte är så mycket bättre än övriga S1-lag att segrarna inte kommer kosta nåt.
I övrigt ingen katastrofal match, ganska jämn men i slutändan logiskt att Sandviken kniper segern. Straffen tycker jag är okej, han springer ju in i honom på ett ganska hjärndött sätt.
En situation som säger nåt om vår insats: i matchen mot ÖSK kolliderade två rödblå spelare (Ljung och Seger?) när de båda var före en ÖSKare på en öppen boll. Mot Sandviken hade två rödblå spelare (Ljung och Seger?) försprång på en öppen boll. Båda släppte den till den andra, och Sandvikaren var först på bollen.
*(Ja, allra helst att man tar kampen utan att tappa huvudet.)