Hyena Helt ärligt, tror inte jag är för påverkat av resultatet, vi har inte i allsvenskan nästa år att göra. Edit: Klart vi har, men detta känns så sjukt surt. Vi måste börja få in 3orna
Anders Usel match. Gefle är seriens absolut tråkigaste lag. Öster spelar snigelfotboll. Var är passningstempot!?!? Varför måste alla passningar passera hela försvaret och mittfältet innan man går till anfall!? Otroligt frustrerande. ABW under isen, Rodic ur form. Börjar tvivla på det här projektet…
El_barto Anders Det har jag sagt från början, men blir konstant avfärdad. Undrar hur lång tid det dröjer innan ni andra ska komma ikapp.
Sniper Effektivitets-problem, stillastående spelare/dålig rörelse-problem, parkering av bussen-problem (precis som de senaste åren) och vem ska göra mål?-problem är tydligt den här säsongen.
larrizus Detta är superettan i allmänhet och Östers IF i synnerhet. En tombola som en viss användare säger med lag som inte har bra spelare. Går vissa avslut in är det guld, skapar vi inga avslut på mål är det kolera.
Bissan Självklart för dåligt att inte vinna hemma mot Gefle. Men spelmässigt klart bättre än mot Sandviken och ÖIS. Och idag närmast obegripligt att bollen inte gick in. Också obegripligt att vi inte fick en enda straff med alla dessa knuffar i ryggen i straffområdet precis hela tiden. Otroligt besviken, dock mer på resultatet än spelet…
devve Bissan Förklara gärna hur du upplever att vi är spelmässigt bättre? Själv upplever jag att vi har sett lika håglösa ut i samtliga drabbningar iår. Vi ska givetvis inte ha nån straff, det är för fan inte basket vi spelar, Aliev kontra JW är som ett löv mot en ek i dominans i straffområdet. Säga vad man vill om JWs teknik men nog fan försöker han inte klacka in den bollen iallafall.
Anders Bissan Ska man komma topp två måste passningsspelet gå snabbare än så här. Det är extremt tacksamt att försvara emot, det måste väl även den mest överpositive ha noterat de tre senaste matcherna. Nej, flera byten till nästa match tack. Något måste hända om ambitionen att gå upp ska finnas kvar.
VetMest El_barto tror Oddevold kommer att köra över Östers if om dom forsätter spela som dom gjort sista två matcherna
El_barto Ols Jag oroar mig på riktigt att det kan vara en upprepning. Tyckte det var fel att Tufa fick gå när det begav sig. Inte övertygats av Foyston ännu.
gyros Hur kan man byta ut ABW, som har skott o energi, som jag skrev tidigare både tränare och lag är överskattat nu måste väl även sportchefen funderas på, nu är det sista gången jag kommenterar det sk spelet sidled o sakta inga löpningar det finns ju inga linjer i spelet. Alltid ÖIF
antzzo Vi är ett uddlöst jävla mittenlag. Bänka ABW nästa match. Katastrof i alla lagdelar. Finns noll glöd i det här spelet. Bara rulla runt på egen planhalva. Inga initiativ till inlägg/skott
Sääf Sr Mot ett sånt här lag måste farten upp sista tredjedel. Kantspelare måste våga ta med hela vägen längs kortsida och gå in lågt o hårt med den. Då kommer målet till slut. Vi måste söka de riktigt heta lägena…
Plantagenparkeringen Det här sitter till största delen i huvudet. Tänk bort att vi är favoriter och gör ert jobb.