lfcred Hur många anser att truppen fortfarande är bra?? Hur många börjar inse att jag har rätt att det saknas alternativ framåt?? 1 mål och 2 poäng emot Sandviken, Örgryte och Gefle. Alla tre är tippade i botten. Börjar ni fatta galoppen än ???
stefanps lfcred Hoppas verkligen det kommer in en ytter i sommar! Vi har för lite konkurrensen på de postionerna.
lfcred Ingemar Öster har denna våren tränat bara en träning på Visma inför varje hemmamatch. Annars är Östers A lag överallt i hela stan och tränar förutom på Visma. Hybridgräset är ett fiasko.
stefanps Apotekaren Där har vi tillräcklig konkurrens. Aliev, Söderberg och ABW kan spela där. På kanterna har vi bara ABW, Rodic och Mörfelt. Seger sade själv till SMP att han inte passar i den positionen. Plus att jag tror på att Aliev kan göra en bra säsong.
Hasse-Hattrick Andra lag brukar ju ha en fördel av en dålig hemmamatta, se t.ex Sandviken. Öster är mig veterligen det enda laget där den dåliga mattan sägs gynna bortalaget som knappt spelat där innan.
jon Hasse-Hattrick dåliga mattor brukar väl gynna brunkarlag. Öster med sitt berömda passa sidan/bakåt-spel kan väl gynnas av en bättre plan?
VetMest jon Hur kan det vara planens fel att Öster spelar dålig fotboll det är för mig en gåta.......
Sääf Sr Det slås in en del på Aliev, men inte de riktigt heta spel som ger givna lägen. Ner till kortsida, ta med in och sätt den hårt snett inåt bakåt. Då kommer vi se mål på Aliev.
El_barto Ols Jag oroar mig på riktigt att det kan vara en upprepning. Tyckte det var fel att Tufa fick gå när det begav sig. Inte övertygats av Foyston ännu.
El_barto Hansen Minns jag rätt slutar i snitt den som tippas 1:a på plats 7. Och Öster övervärderas i snitt 2,38 placeringar. Fel dator nu, men har kört statistik på detta...
Sniper El_barto Tippades inte Helsingborg förra säsongen att vinna Superettan? De hamnade ju tillslut på en 12:e plats. Det är jobbigt att vara favorittippad.
Hyena Kollat om delar av matchen. Höjdpunkten för mig är när domarn blåser av. Bergquist slänger sig på knä o ger marken en riktig dänga. Det får det att kännas bättre för mig, på något sätt.
El_barto Sniper Helsingborg tippades tvåa förra året. Ett visst rödblått lag från Växjö tippades etta.
outdoor_miner Jag har undvikit att kommentera Thorisson förut då det sällan ger något att fylla på i kritik, men herregud, hans miss på öppet mål på hörnan i 65e minuten är ffs Darwin Nunez-klass...
SimonJohansson Otroligt att vi inte vinner. Många fina anfall i andra halvlek som på något jävla vis inte ville in. Gefle är något sjukt jävla spöke för Öster. Men jag delar inte alls kritiken som ni har idag Öster var klasser bättre än Gefle. Så många störande avslut av grabbarna dock. Exempelvis Herdonsson nick helt fri mitt framför mål, bollen högt över. Eller Alievs superläge som han får för sig att klacka. Denna gång kom Gefle undan med ett jävla flax. Öster gjorde en sämre match mot dom hemma förra året. Men usch så viktig match nästa fredag mot ett bra Oddevold.