outdoor_miner
bolltapp minut 6
förlorad mottagning i minut 9
boll i minut 14 där han droppat ner och inte kan utmana i djupet
minut 16 så löper han först i fel yta i omställningen, får sen korrigera och timingen blir fel - får sedan bollen bakom sig och avslutet blir svårt att få
minut 18 misslyckat inlägg påväg mot Aliev
miunt 19 boll mot aliev men han sen in efter att ha valt att ställa sig bakom andra mittbacken och får ta en längre sträcka mot första stolpen
Detta är efter det första 20 (inräknat ett 3 minuters avbrott vid nätproblem) och alltså jag är inte super intresserad av att dissekera hela Alievs insats minut för minut i varje moment för att bevisa vart han står fel i position enligt mig, eller är svag i duell. Bevisligen delar vi olika uppfattningar om hur hans bedömning ser ut och vilka möjligheter han ges i matchen. Själv upplever jag att tillsammans med det chanser du lyfter fram, dem 9 hörnor vi har idag och dem många gånger vi söker bollen in i straffområdet så kan man begära mer men kvalité saknas.
Men om du efter att ha sett matchen en och en halv gång (+ på plats) och fortfarande upplever att han inte får tillräckligt att jobba med för att göra mål så har vi olika kravställningar. Det finns absolut matcher som mot Varberg där han knappt får något men ändå lyckas göra två mål, men idag tyckte jag att så var fallet.
Med det sagt, i affekt efter match är det lätt att va förbannad men står fast vid hur jag såg på prestationen då, så lämnar det här. Också ett förtydligande med att han inte är sämst på plan, men tycker han har möjligheter att göra mycket mer. Att försöka klacka in bollen i 85e är oförsvarbart.