El_barto Och det är också där min irritation finns. Det är inte att det i första hand är dåligt. Det är att det inte är bra. Det är genomsnittligt. No more, no less.
Och det har varit det i flera år nu.
Att tro att vi ska kunna gå upp med ett lag som konstant underpresterar (Ja, det har jag räknat på) är naivt.
Det är dessutom jävligt tröttsamt att behöva påpeka det här varje år och bli avfärdad på ungefär det sätt som ovan. Jag har sagt det flera år i rad. Det här håller inte.
Om folk bara kunde sluta vara så förbannat naiva kanske vi alla slapp få kollektiva ångestanfall varannan vecka under ett halvårs tid. Och kanske kunde börja ställa rimliga krav på klubben.
För en klubb där alla förutsättningar finns, verkligen alla, men som aldrig någonsin klarar av att utnyttja det är en klubb som de facto har allvarliga problem någonstans i organisationen.
Var är jag inte säker på, men det kanske är dags att vi gemensamt börjar fundera på det istället för att sitta och bygga våra förväntningar på önskedrömmar om nya SM-guld när vi inte ens klarar av att slå bottenlag i SE.