lfcred Pelle Skillnaden mellan en åsikt och en välgrundad tanke är att tanken vilar på genomtänkta analyser och förståelse för hur saker och ting fungerar. Jag är inget fan av envägskommunikation utan gillar att diskutera åsikter. Ofta kan man bygga upp en förståelse för varandras åsikter på det sättet men även kunna bygga respekt för varandras olika åsikter. Personer som oftast varken vill eller kan diskutera sina åsikter har oftast ingen respekt för andras åsikter.
stefanps Kan vi snälla som @Zingo sa gå on topic? Och ja, alla har rätt till sin egna åsikt. Det har ingen sagt emot.
outdoor_miner Oldtimern Tycker öster kunde införa böter för den som slår mer än 5 bakåtpassning Detta! Vill minnas att Alle Henningsson twittrade om en match in EM 2012 ((iofs jävlihgt lätt som rödblå att vara cocky då) att KGB hade gått berserk om Öster slagit i närheten av så mångas bakåtpass som i matchen han just kollat på TV.
rapparee_1 Jag är precis som många andra besviken över att vi har mattats av efter en fin inledning. Det ser trögt och andefattigt ut. Tror att det mesta sitter i huvudena (som så många andra säsonger). När våra stjärnspelare har en dipp så påverkas hela laget och nivån sänks med 5-10% kollektivt. Det räcker uppenbarligen inte för att välta parkerade bussar. Därför var det olyckligt att det var just Gefle som stod på andra sidan just i senaste matchen - laget som mest liknar en gammal rostig Scaniabuss. Men nu väntar Oddevold, Utsikten och Landskrona. Tror på mer öppet spel i de matcherna. Och lite mer utrymme för oss. Bra läge att få fart och fantasi i spelet igen. Framåt! Ge allt!!
Old Chap lfcred Räknat från 2000 när superettan gick igång har Öster spenderat 18 säsonger där. 3 i allsvenskan och 4 i division 1 södra. Räknat med hjälp av fingrarna.
lfcred Old Chap Stämmer säkert.👍🏼 2003, 2008, 2013 i allsvenskan. Jag trodde att det bara var 3 säsonger i div 1 men 4 kan säkert stämma. Resten i SE.
Hansen Allsvenskan 2003, 2006, 2013 Söderettan 2008, 2009, 2015, 2016 Allt övrigt på 2000-talet har varit Superettan Men tråden kanske ska låsas nu för att den inte handlat om Geflematchen på ett tag…
lfcred Hansen Usch pinsamt. Jag har alltid haft bra koll på östers säsonger på 2000 talet. Börjar bli gammal och minnet börjar svika 🫤 Tur att det finns andra med minnet intakt 🙏🏼
Redarmy88 VetMest VetMest Uddevallas pissgäng 🙂 dom ligger före Östers IF i tabellen och är idag mycket bättre spelande fotbollslag än Öster, det lär du bli varse på fredag kväll 🙂 🔴🔵