Plantagenparkeringen Tycker han säger många rätt saker i intervjun. Foyston är först och främst represenentant för de spelare han leder, i andra hand mottagare för klubbens och supportrarnas krav (via media såväl som internt). Han har nog gått en och annan ledarskapsutbildning genom åren 😅
Men jag skulle önska att han ser upp med en sak och det är att spela ner förväntningarna för mycket. Även om det har goda syften - försäkra spelarna om att han står bakom dem så att de ska slappna av och prestera mindre krystat t ex - så kan jag inte låta bli att hålla med om en del som @Sniper skriver härovan. Sett till vilka spelare och sportslig organisation som Öster värvat (och betalar för!) kan och ska vi förvänta oss toppstrid i en serie som Superettan. Han tog inte över ett lag i fritt fall, eller en förening som börjar om från början. Allt annat än topp 2 efter den här säsongen kan och ska ses som ett misslyckande. Det låter absolut i intervjun som att han redan insett ovanstående, men då är rätt metod att istället omfamna de kraven och få det att handla om att han leder ett speciellt fotbollslag än att ifrågasätta dem.
Givet att vi förbättrar våra prestationer under året så är jag inte orolig ännu. Att det skulle ta ett tag att få till den nya spelmodellen kommer inte som en överraskning, alla som säger "det är samma sak som Tufa" ser åtminstone inte fotboll på samma sätt som jag gör. Vi skapar många chanser mot Gefle och en annan dag hade det räckt till den 1-0 eller 2-0 seger som vi förväntade oss men kanske ändå inte varit 100% nöjda med rent spelmässigt. Men då är det ändå på nåt sätt fine, att vinna matcher trumfar spelsystem och vacker fotboll alla dagar i veckan.
Oddevold nu och lite mer twist på tumskruvarna. De kan spela avslappnat - och det kan faktiskt vi också. Superettan avgörs inte här och nu, det är många matcher, skador och avstängningar kvar. Men jag hoppas att förändringarna i startelvan kan ge oss några nya svar och att spelarna tacklar såväl uppgift som Oddevoldspelare, det ska inte finnas någon tvekan om vilket lag som vill vinna den fotbollsmatchen mest.