Uppriktigt tycker jag att Foystons agerande i situationen är helt vansinnigt. Han måste ha fått totalt hjärnsläpp. Visst, spelet är avblåst, men både Mattis och Lima kommer i full fart efter bollen på ett sätt som inte gärna går att missa. Hela grejen osar risigt twitterklipp från turkiska ligan (enda som saknas är publik, militärpoliser och att några fyrverkipjäser brinner av i tumultet).
Kan i princip också fatta utsiktenbänkebs reaktion. Där och då tycker jag inte att det är orimligt om de faktiskt uppfattar det som att det är Foyston som klipper Lima. Den satte killen i väst kör lite väl, men samtidigt… vafan. Byt ut Foyston mot Bosko i den situationen. Topplocket hade legat på månen och den stora debatten här inne hade kretsat kring frågan om det kunde räcka med 50 års avstängning i stället för livstid.
Med allt det sagt: HELVETE vilket pinsamt uttalande från Utsiktens klubbchef. Det sämsta jag har läst. ”Vi häpnar över att alla inte verkar ha förstått att den s.k. Värdegrunden inte har någon konkret inverkan på den dagliga verksamheten. Är bajs, heja Utsikten” hade på riktigt varit bättre.