Underbart att (1) vi var det klart bättre laget mot Bois, som har varit seriens bästa lag såhär långt. Underbart också att (2) göra mål i slutskedet och vinna en 6-poängsmatch.
(1) och (2) tillsammans blir superduperunderbart, och fungerar som balsam för själen i flera dagar. Visst har vi alla sovit lite bättre senaste nätterna?
Delar forumets förvåning över bytena i halvtid. Vi var ju det bättre laget i första, varför göra något så drastiskt? Har inte hunnit insupa Arpö och dylikt än, det kanske behandlades där?
Känslan är att Mölder med stab dribblade bort sig själva med sin laguttagning. Komma till Visma med b-laget (åtminstone i kedjan), vafalls!? Eller orkar inte Asare, Ihler och Sundberg med det tighta matchandet? De är alltså proffesionella idrottsmän och 20-21 år gamla. Mölder har nog inte sovit så bra senaste nätterna.
Tycker att Oppong vanligtvis är en av de bättre domarna, men det här kändes inte som hans bästa match. Situationen där Mattis fick gult såg jag flera gånger i slow motion, men jag såg inget som skulle rendera i ens en frispark. Ser han att någon ligger ner och chansar på att det är frispark och gult? Eller är det jag som missade nåt?