Stolt över killarna idag. Precis som jag bad om i halvtid, ta det lugnt men se till att gå framåt när chansen finns. Mindre misstag också. Skövde krigar bra som fan (det ska man ge dem) med den ändå begränsade spelartrupp man har, hade absolut inte varit någon skam att åka därifrån med en pinne - men nu blev det tre, stor bonus för mig. Inte minst med tanke på Brage borta nästa helg. En lagseger!
Jag kör en spelarbedömning, det var länge sedan.
Wallinder - Luras av studsen på bollen vid Skövdes mål, han är ju där men kanske lite sent. I övrigt dock fullt godkänd.
Thorisson - Det är en bergodalbana med islänningen, högt och lågt. Hade varit ordinarie i många andra SE-lag, men hittillls lite för låg lägstanivå för oss.
Adolfsson - En redig pojk helt enkelt. Från klarhet till klarhet. Om han ska säljas i sommar ska det fan inte vara till någon halvmesyr till lag.
Kricak - Superettans bästa mittback (i mitt tycke) gjorde det märkligt när han drev bollen i sidled innan Skövdes mål. I övrigt i princip utan anmärkning.
Bergquist - Vi är redan bortskämda med honom och han fortsätter att göra oss bortskämda.
Herdonsson - Nja säger jag idag. Det är lite högt och lågt även där. Några fina aktioner blandas med att det knyter sig totalt för honom när han läge att göra mål själv.
Kusu - Kommer att lämna ett tomrum efter sig i nästa match. Fick inte mycket tid idag, Tufa eldade på sina spelare extra mycket varje gång han hade bollen - men gör så mycket rätt hela tiden.
Söderberg - Rätt att byta ut honom, fick några smällar och hade svårt att komma in i matchen efter det.
Rodic - Hade också lite svårt att göra avtryck idag, men hög lägsta nivå och några fina aktioner.
Aliev - Han kan ju vara onyttig i 40 minuter och jävligt nyttig i 5 minuter. Och det räcker till väl godkänd. Fin straff intill stolproten.
ABW - Två otroligt menlösa avslut innan målet, men till slut fick han utdelning. Hans slit och hans uthållighet är 5+. Han känns fanimig som en inbytt mot slutet när han bara fortsätter att löpa.
Varmanen - Gjorde en halvblek insats, trots det bättre än Thorri. Känslan är att han är lite hämmad av sin skada.
Mörfeldt - Min favoritspelare på bänken. Jag förstår varför han är bänkad, men det känns som att han är nära nära att bli en ABW om han bara får lite förtroende då och då. Jobbar stenhårt och vågar hela tiden.
Ljung och Hedlund - Får vi betygsätta en annan dag.
Den här segern var det laget som tog, tillsammans med de tappra supportrar som trots frånvaron av all bells and whistle - Skövde en söndag, fuck off liksom - höll ut i 95 minuter.
FRAMÅT ❤️💙