Något lag drar säkert i väg i toppen och något lag kanske sågas av som tydligt sämst relativt tidigt, men i övrigt tror jag att serien kommer vara ungefär så jämn som förra året. Det är inte större skillnad mellan snittspelarna i lagen än så, däremot har vissa lag spets som sticker ut jämfört med övriga.
Tror inte på ÖSK särskilt mycket. Övre halvan men inte mer, typ. HBK kommer vara bra och framförallt stabila. Östersund kan rasa helt och bli det där utstickande dåliga laget men åtminstone bottenstrid för dem.
TFF kommer inte vara i bottenstrid men inte heller i något förarsäte. Blir runt femteplats och som vanligt en placering som ser bättre ut i efterhand än vad den egentligen var. Tycker deras truppbygge rankas för högt i år igen, precis som inför förra säsongen. Den är rätt trött ärligt talat. Petrovic är dock bra men bara de matcher han väl spelar. Öis kommer vara en nivå upp från ifjol och det gäller även Öster. Förmodligen också Brage. De två första kommer vara med runt toppen, kanske också de sistnämnda. Även Norrby lär vara där, tippar att de håller ungefär samma nivå som i fjol.
Bois ett hack sämre än senast men ingen bottenstrid. Om någon nykomling ska göra en Värnamo/Mjällby är det tyvärr Dalkurd. Tror i vart fall inte de kommer vara i absoluta träsket. BP kan nå övre halvan men ser mindre spännande ut än vanligt är min åsikt så utgångstipset är mitten någonstans. AFC kommer se dåliga ut under våren och bli bättre på hösten precis som det brukar bli med deras spelaromsättning.
Södranykomlingarna kommer vara i botten, gissningsvis tillsammans med ÖFK, VSK som aldrig får till det och jag tror faktiskt att även J Södra kommer cirkulera runt negativt kval.
Hopplöst att pricka in placeringar men gissar alltså något i den här stilen.
Uppflyttning och kval uppåt: HBK, Öis, Öster.
4-7: Norrby, Brage, ÖSK, TFF.
8-11: Dalkurd, BP, Bois, AFC.
Bottenstrid: J Södra, VSK, Skövde, Utsikten, ÖFK.