Här kommer mina tankar efter gårdagens genomgång i Discovery. Mycket är redan sagt på detta fina forum men jag vill ändå få ur mig mina funderingar.
Halmstad BK: Hur är det med deras offensiva spets? De bästa lirarna har gått till Allsvenskan och hade jag varit supporter till HBK hade detta gjort mig orolig även om defensiven är fin. Inget givet topp 3-lag för mig.
ÖSK: Cedergren var den enda tränare jag hade någon sorts behållning att lyssna på igår. Jag tycker han verkade uppriktig och ärlig när han sade att det inte såg så bra ut. Om han inte lurades för att få ner favoritskapet lite, men det kändes inte så. De var dåliga ifjol och har tappat spets. Otroligt att de kan tippas som topplag.
Trelleborg: Känns ihåligt och blir bäst en outsider i min bok.
Dalkurd: Deras tränare var mest orolig för att få ihop det kollektiva. Outtalat är han nöjd med den individuella kvaliteten. Jag tror Dalkurd kan överraska i år.
Landskrona: Överraskande att de tippas så långt ner. De har tappat många bra spelare men har fått in en del också. Tyvärr tror jag de kommer bättre än vad tipset säger.
Östers IF: Herrarna i studion nämnde inte ens nyförvärv som Kusu (?) och Rodic, som enligt mig är tunga pjäser i denna serien. Oväntat urvatttnat inslag om Östers IF.
Norrby: Otroligt att denna lilla klubb kan vara så duktiga. Skall bli kul att följa även om de många tappen till Degerfors kan göra att det blir en någon sämre tabellplacering i år.