Zingo xonitex Enig. Man får lite känslan av att hon inte känner något för det hon kommenterar. Det är inte okunnigt, inte dumt utan bara - håglöst. Och lite platt. Fotboll utan passion är inte fotboll.
DaKlonker Kqn störa mig lite att fastna i saker lite för länge (som Mattis satsning exempelvis). Visst gult borde det kanske varit, men nummer 11 i HIF hade 3-4 opolerade aktioner som samtliga kunde också renderat i gult. Hon är okej men håller med om att hon saknar glöden: Men relativt ny så hon kanske kommer in i det.
Hasse-Hattrick Om vi ska kommentera kommentatorerna så har jag fått känslan av att Adelisa inte gillar Öster speciellt mycket. Jag tyckte hon hade mycket mer känsla när hon t.ex. kommenterade GAIS förra året. Men sen kan det ju vara så att det är jag som är felkalibrerad istället. Jag kan ju inte förstå hur man kan uppskatta GAIS och ha negativa synpunkter på ÖIF överhuvudtaget. 🙂
EF Bromma Hasse-Hattrick Adelisa verkar inte alls gilla Öster. Jag får exakt samma vibbar, så håller med dig till 100% 😅
Sniper xonitex Alla kan se hur jävla tydligt som helst att hon är inkvoterad för att hon är kvinna inte för att hon är bra, precis som Lena Sundqvist på TV4. Det ska "se bra utåtsätt" oavsett om de är kunniga eller ej. Det är så det är detta land nu för tiden. Det ska vara "jämställdt" till 50/50 män och kvinnor överallt och om det går åt helvete så är det tydligen ändå alla mäns fel i slutändan, enligt dom.
Slangen Sniper Lena Sundqvist är imho flera dimensioner bättre än en stor majoritet av sina manliga kollegor.
xonitex Villenyblom Det handlar inte om det. Det handlar om att skapa lite intresse för sporten. De hade lika gärna kunnat plocka in valfri fotbollsentusiast som har lite koll på fotboll. Sen är ju nivån på allt lägre i Superettan, även kommentatorerna skall understrykas.
TuffeUffe xonitex jag tycker hon har kunnandet, men tyvärr är hennes tal väldigt entonigt och helt utan melodi. Upplevs då lätt som oengagerat, vilket är synd.
Zingo Trötta takes om inkvotering slutade jag egentligen kommentera typ för 20 år sedan, men... Passion för fotboll är könlöst. Att man ska behöva skriva nåt sånt år 2024.
jon xonitex Tycker hon har varit väldigt kunnig och bra. Verkar se alla matcher också. Ofta tycker jag att de svenska kommentatorer som får de sämre ligorna och matcherna gör bättre ifrån sig än de som får stormatcherna. De kör bara på gamla meriter
lundino Man borde kunna ta bort kommentatorsljudet och bara höra publiken. Det pratas för mycket , ofta gapigt eller med nån störande dialekt. Det är ju inte radio man lyssnar på 😊