Det är verkligen inte konstigt att ifrågasätta såväl laget, som Rodic (och Aliev!) efter vad som hände i måndags. Men lite sans och balans kan man ju önska. Här på forumet och på läktarna ger vi supportrar folk som fuckar upp av en eller annan anledning en andra chans utan att blinka (till skillnad mot förbundet), men av spelarna kräver vissa nån slags nolltolerans? Jag kommer aldrig riktigt att fatta den grejen.
Men med allt det sagt är Rodic lagkapten och ska därmed hålla en standard som är lite över de andra. Han uttrycker ånger i SmP vilket är absolut nödvändigt för såväl Foyston som övriga laget. Hade han inte visat det så kan jag ärligt säga att han för mig varit förbrukad (samma sak gäller f ö Aliev). Jag skiter i Allsvenskan eller Superettan, det Öster som jag vill stötta ska inte bestå av några fega jävlar som inte står för vad de har gjort.
Vilket för mig in på Kusu. Jag köper ilskan mot honom, jag gör det. Jag känner själv ingen glädje när jag ser honom spela fotboll för Öster längre, han är en legosoldat just nu som jag tolererar så länge han gör det han ska på planen. Utanför planen ska han hålla en låg profil och acceptera den situation som ingen annan än han själv har satt sig i. Vill inte gå så långt att skicka iväg honom gratis för då vinner Mjällby, ska de ha honom i förtid utan att vi har en likvärdig spelare som ersätter så ska vi ha något för det - punkt. Så min förhoppning är att vi på läktaren fortsätter att visa Kusu vad vi tycker att han är (utan hat eller hot) eller inte är. Det om något är en viktig signal till spelarna som signar för vår förening - ja, vi är ett skyltfönster och ja vi har vår plats i näringskedjan - men vi är inget jävla farmarlag som man kan utyttja som språngbräda som det passar.