Zingo xonitex Det finns noll dynamik i Östers If nu. Inte ens värvningar kan rädda upp den så kallade dynamiken som helt och hållet förstörts senaste tre matcherna. Alltså... Vi har ju gott om exempel i närtid när rätt värvningar har vänt en negativ trend. Lätt att glömma förvisso när man sitter i skiten.
Slangen jojolaget och mot alla andra. HBP var dålig men Adjei lyckades komma in och vara ännu sämre. Superettans bästa bänkspelare Theo måste ju bara skratta åt eländet.
Calle01 Det stora felet idag var ABWs isolering. Jag gissar att han hade order att inte röra sig så mycket. Men samtidigt hade Foyston inte så mycket alternativ. Söderberg var helt omöjlig att använda idag och då fanns det bara att använda på topp.
Zingo xonitex Arrghh jag är sämst på att komma ihåg exempel... men 2021 med Kusu och Lima. Ingen av dem var då några storstjärnor som kom in och avgjorde något tack vare dem, men det skapades en ny dynamik och vi blev bättre efter hand.
Oldtimern Om tränaren offrar laget för han är sur på vissa, får nog lednigen ta en funderare vad han pysslar med, särskilt inbytet av MFF killen var obegrplig tror rodic avgjort detta om han fått en halvlek Östersund var riktigt dåliga bakåt
Zingo Attesamme Det är ingen som tror på det längre va? När det är matematiskt omöjligt tror jag inte på det längre. Har varit med (för) länge så jag minns 2002. Fanns ju inte en chans att vi skulle gå upp i Allsvenskan då med tre matcher kvar men ändå gjorde vi det.
ZWEMPA Attesamme Det enda rätta vore att lägga ner föreningen och sälja av våra pokaler på blocket dra oss ur serien och odla potatis på Visma arena. Men vänta nu... Om vi vinner mot ÖIS på lördag kan vi vara topp-2 igen...Man får väl hoppas att det går att plocka fram juniformen och med några stabila nyförvärv göra en Österhöst. Men då måste vi ju tro på det.
xonitex Zingo Ja och säsongen slutade väl med typ en 4-5 plats? Lima var ganska hajpad efter ett mål mot MFF å så. Men vi nöjer oss väl där. Strax under toppen.
Zingo xonitex Haha jo alltså... Vi hade ju lite ett annat läge när de kom in än vad vi är i nu. Även om det kanske var mer matcher kvar att vända på då är vi ju i dagsläget maximalt 3 poäng från Allsvenskan med 36 poäng kvar att spela om.
sim Intressant att klubben väljer att inaktivera kommentarerna på Instagram när dem publicerar fulltidsresultatet. 🥰
Kalle Dahl Jag ser detta som ett litet fall framåt. Hållen nolla och poäng i en svår bortamatch. Nu närmar vi oss slutet av fönstret och kan hoppas på lite rörelse i truppen.
xonitex Kalle Dahl bra fönster vi gjort poängmässigt och spelarmässigt. Gäller dock att greppa halmstrån
McA Kalle Dahl Sund spaning, med tanke på att det hänt (och inte hänt) mkt negativt senaste månaden så ja, starkt att ta 1 p.
Redarmy88 Kalle Dahl Jag håller med. Wallinders räddning i slutet innebär också att han är tillbaka mentalt. Poäng i en svår bortamatch dessutom. Många matcher kvar.
1967conny En av årets svåraste bortamatch, godkänt med 1 poäng, Pinjaca kom ändå in bra i spelet i andra halvlek. Tufft att bli av med sin spetsforward i tre matcher men tror ändå när man tittar på spelprogrammet att det ser bra ut