Anders Blir lite plottringt framåt, särskilt centralt. Beror mycket på att motståndet vet att det funkar med lågt försvarsspel mot Öster. Skulle gärna se lite mer skott utifrån för att tvinga upp backlinjen i press oftare. Blir för lättläst när det ska duttas och kombineras i överkant.
Calle01 Tompa Det beror på att vi har höga krav på ABW och det skall vi ha. Jag tycker ibland det såg ut som om han hade snörat på sig vänsterdojan på högerfoten och tvärtom. Tycker han är inne i en fordipp. Men det är mycket kvar och han kommer tillbaka i formen. Plus för arbetsinsatsen dock, som du skrev.
Lagan Calle01 Ja, viljan är det ju inget fel på. Men han ser övertänd ut ibland och det resulterar ofta i att han spelar småfult. Där när han får det gula är det så uppenbart en hämndaktion för tidigare situationen när han själv blivit manglad och då ber man ju i stort sett om att bli varnad. Menar inte att den situationen var ett rött på något vis, men han kommer inte väldigt misstajmat.
Slangen Calle01 Alltså varför skulle en lirare som Mörfeldt filma i det läget när han har två varningar och chans att stänga matchen? Hade det varit typ en mittback eller nån som hade fått lägga straffen hade jag köpt det. Men det här är ju bara kasst av domaren.
Redarmy88 Nyförvärven riktigt bra idag. Kusu gör nog säsongens bästa match idag. Med den inställningen han visar idag har jag gärna kvar honom till sista december.
Tompa Hård varning på Mörfelt. Kan lika gärna blåsa straff. Men, hade han släppt bollen till Ljung sekunden innan hade Ljung garanterat satt dit den. För övrigt anser jag att Noah C borde ha en plats i nästa landslagsuttagning. Han var grym i dag!
DaKlonker Tompa Erik Mattsson är väl kanske superettans sämsta domare - så inte förvånad att han viftar med korten och tar felbeslut,
Zingo Nyförvärven vill man ju skriva lite om också. Petar är Petar. Som vanligt skriker jag alltid på honom att passa bollen, som vanligt skjuter han istället. Han är lite förutsägbar på det sättet. Men jävligt nära ett kanonmål i andra ändå och jävlar vad han stökade med ÖIS stackars högerback. Hoel Andersen. Först och främst: Jag nyttjar smeknamnet Hoa som kom fram i tråden, lysande. Sen tycker jag mig se en liknande spelartyp som Aliev med aningens bättre fötter. Ska bli spännande att följa kampen dem emellan om startplatsen.
xonitex El_barto Han såg ut som sist han var här - positivt. Men ska inte Petar spela till höger ändå så han vika inåt och skjuta.
Calle01 xonitex Petar är högerfotad. Så skall han vika in och skjuta så skall han vara på vänster. Och där har han varit hela sin karriär vad jag vet.
tobidelius Har nog aldrig sett ett lag som är så rädda att skjuta som Öster idag. Gott med en trea iaf!
xonitex Calle01 Åh fan. Jag trodde i min enfald han är vänsterfotad. Enligt transfermarkt är han även det.
Tompa Calle01 Men han skjuter faktiskt bra med vänstern också vilket han visade i dag. Farligaste avslutet kom med vänstern. Det gör honom svår att möta.
Zingo Tompa Att byta kant då och då kan vara bra för att inte bli så förutsägbara. I Petar har vi definitivt en spelare som fixar det, många av våra andra kantspelare också.
Tompa Nästan hela laget, tränare, ledarstab på Östergatan efter matchen och käkar. Synd att inga supportrar är på plats och firar segern.
Lindstig Tompa Vi var i alla femton personer som satt på uteserveringen efter matchen. Sedan är Öster rätt dåliga på att promota att puben har öppet. Jag kan skicka ett meddelande om detta till Martin Jonasson som är speaker.
Bissan Så här tystar man tvivlare och vänder en negativ trend! Inte årets bästa match men varenda kille i laget visade upp en kämparglöd som bådar gott. Och otroligt viktigt att hålla tätt så man får något positivt att spinna vidare på! Nu är vi åter på vinnarspåret! Nu gäller det bara att fortsätta kriga så ska vi framåt november äntligen få fira ett allsvenskt kontrakt!