Sääf Sr https://www.gp.se/sport/fotboll/darfor-bar-de-allsvenska-lagen-en-annan-troja-i-helgen.9a62bc73-9a5e-4e33-b7fe-be6b61bcf80c?access=unknown&utm_source=facebook_organic&utm_medium=social&utm_content=organic_red&fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR2hQqwhQPL7L8YVgJ4Lb9A4kQinx0V4r5XDgE0eZEJhpGqNDUBoMNhmxFY_aem_Jap6_8aGOY7b-hj9PiuwEQ Har jag missat, eller har inte Öster passat på att göra en retro-tröja? Sjukt synd isf.
Gron De två kommande omgångarna i allsvenskan kommer lagen att spela i jubileumströjor som en del av firandet av allsvenskans 100-årsjubileum. Superettan firar 24 år om jag räknat rätt 😉
Sääf Sr Gron Öster har som bekant gjort många säsonger i allsvenskan, och andra lag har gjort retro-upplagor, tex Umeå som inte heller är i allsvenskan i år. Ett jubileum omfattar ju rimligen alla som varit med genom åren. 😎
xonitex Ju synd om Öster inte kör detta. Gefle kör "Retromatchen" mot oss där de ska spela i ett retroställ.
matjo Apotekaren Det verkar främst göras av hemmalagen kommande två veckor/omgångar (pga enklast med tröjfärger etc). Undantaget är Värnamo som inte har nåt retro alls att falla tillbaka på. Givet detta så är väl Sandviken hemma den aktuella för Öster om vi vill vara med från andra sidan staketet. Får se om det finns en (iaf för mig) väl dold plan på detta.