Zingo Samtidigt, ganska lätt att underminera Tufas uppgift när vi i realiteten föll på mållinjen (nästan bokstavligen) två år irad. Säger inte att det är du försöker göra nödvändigtvis, men själv såg jag förra årets förluster (ÖFK hemma, Utsikten borta och hemma, Gefle borta och hemma) som totala flax - ungefär 1 på 100 att vi förlorar dem. Vi släppte ju ett tag in princip allt som gick på mål, och trotts det var vi otroligt nära att klara det. Lite samma känsla kanske dem flesta tänker kring 2020 "om ändå inte mehic hade gått sönder."
Den känslan får inte jag iår, snarare tycker jag vi räddat fler poäng tidigt på säsongen än snöpliga 1 på 100 förluster. Absolut finns det stunder där vi skiner starkare, men som helhet har jag knappast upplevt något jättelyft. Sen ska man såklart vara medveten om att det är första året, så är så även fallet för Kleiber i Helsingborg, William Lundin i Degen och Mian i Brage. Man kanske inte ska dra för stora växlar, men även Max Mölder har väl endast en halvsäsong extra i BoIS som huvudtränare.
Framförallt är vår utvecklingskurva den mest oroande. Tillskillnad från HIF så startar vi stabilt, men sedan sjunker prestationerna ju längre in på säsongen vi kommer, åtminstonde så känns det så just nu i affekt. Jag har själv filat på teorin att det kan mycket väl varit Foyston som va hjärnan bakom Röven BK och deras framgång, men Högmo var nog hjärtat som fick allt att klaffa, så väl på plan som utanför.