Tompa Hur vi än gör så ser det likadant ut. År efter år, efter år. Vet inte vad man ska tro eller tycka längre. Kanske bara att inse hur svårt det är att vara topp två/tre i en serie. För tidigt att ge upp, men det ser ju inte så ljust ut.
JacGeh Redarmy88 jag tror att det är bärande spelare i truppen det är fel på, men dem sparkar man inte
Slangen Redarmy88 Ja, jag tjatar om detta varje år vid den här tiden på året. Under 20 år har vi provat allt utom långsiktighet på tränarposten. Vi behöver ha en tränare som lär sig hur sen här serien funkar.
Zingo Anders Jag har sett den här serien så länge den har funnits, och Öster i sämre skick än så här gå in och vända hopplösa lägen. Efter det är kört i både teori och praktik ger jag upp och analyserar säsongen. Fram tills dess tar jag mig rätten att vara kritisk men optimistisk.
Anders Zingo Att lyckas toffla in ett par bollar och kämpa sig till en negativ kvalplats i bottenstriden är en sak. Att vinna en serie eller komma topp två med den här graden av håglöshet, ihålig defensiv och stabbig offensiv en helt annan. De gånger Öster kommit topp två har det funnits en helt annan tåga i laget. Vi må ha den bästa truppen fotbollsmässigt och på pappret, men mentalt är det mer undre halvan. Finns för många exempel på att flera i laget inte klarar att knyta näven i motvind.
jojolaget TuffeUffe det är en relevant frågeställning, tex varför inte ta in Rodic och flytta över ABW på sin bästa position.. måste skurit sig rejält med Rodic.
M_K Att East Front lämnar arenan idag är ett ett toatlhaveri. Ni mår ha era åsikter om vems felet är, men att inte stötta de som krigade idag är skämskudde på.
rasmooo M_K Var väl inte en jävel som drog innan slutvissla? Varför i hela helvetet ska vi stanna och applådera den insatsen för?
rapparee_1 M_K Vet inte om du står i klacken? EF idag hade en helvetes energi och passion. Kanske inte den mest folktäta av matcher, men jag kände ändå att vi gjorde allt för laget. Gemenskapen gick att ta på. Då blir besvikelsen också stor i andra halvlek när vi spelar så harhjärtat. Det kan jag faktiskt förstå.
jojolaget JacGeh helt inne på samma linje, de så kallade bärande spelarna presterar föe dåligt och då går det som det går, match efter match.
M_K JacGeh Om du inte ser det så föreslår jag att du går över gatan och börjar kolla på Lakers. I all välmening. Sandviken är inte ett dussinlag, de spelar bra fotboll. Det finns matcher då det är rätt att gå från arenan, idag var inte en sådan dag.
JacGeh @"M_K"# M_K för att lugna ner dig så kan jag ge dig rätt i att 2-3 spelare kämpar, men hur är det med övriga då?
Apotekaren Anders dom gångerna Öster har kommit topp 2 har det funnits en notorisk målskytt Ludde, PC, Söderberg nu har vi Aliev.. det säger allt. Hade JW stannat hade vi legat topp 2 garanterat
Berra Östertillvaron är som filmen Måndag hela veckan. Vi byter spelare, vi byter tränare men allt är likadant. ÖIS och ÖSK kolla på Öster o se o lär hur man blir en stabil topp 4 klubb i superettan.
M_K JacGeh Skulle säga att 1-2 inte gör en toppmatch. Resten godkänt. Sandviken är inte ett dussinlag, de spelar bra boll. Vi har samma problem nu som förra året och det är en effekt av vår spelide. När motståndarnas offensiva mitt får boll centralt så hinner vi inte med i omställningen.
Tompa Vi tycker att vi har ett bra lag på papperet, men vi är lite enögda. Sandviken har också ett bra lag på papperet, spelare för spelare. Fler lag som har det, t ex Degerfors. Vi har lag för topp fem, men för att bli topp två behövs lite självförtroende och medrull. Båda saknas.
fåtöljsupporter a.k.a. fr Blir lite fundersam, vi presterar kanske vår bästa 30min mot Gefle. Sedan väljer vi att byta formation till denna match. Lite märkligt för fram till 1-0 tyckte jag det inte klickade alls, sedan knappt där efter heller även om det blev lite bättre.
Ozze Foystons och Rodic två separata intervjuer tidigare i veckan sa väl egentligen princip allt? En spelargrupp med kapten i täten som vill bort och en tränare som la över allt ansvar på spelarna. Bara att lägga ner för i år och ta sikte på typ år 2038