jojolaget Kan efter mycket funderande under kväll och natt fortfarande inte förstå varför vi plötsligt ställde upp med 442 uppställning. Och tycker att ABW omedelbart ska flyttas över till sin bästa position vänsterytter, Petar har inte bevisat sig och jag ser ingen rimlighet i att han ska gå rakt in i elvan och göra laget försvagat på vänsterkanten jämfört med om ABW kör den positionen.
Ols jojolaget Reagerade också på 442 inför. Svårt att förstå. Och Öster gjorde sina bästa matcher efter att Foyston kom på "genidraget" att sätta ABW som tia. Jag tror inte Öster får ut max av ABW, som ju är en av de viktigaste kuggarna, på en kant i ett 442.
Lindstig Två viktiga parametrar i fotboll är att kunna springa snabbt o långt. Att fräscha ben kan springa snabbare o har mer ork förstår de flesta. Vi såg ju hur orken tröt o hur Sandviken kunde pressa tillbaka oss. Att då bara göra ett byte trots bra bänk är oförståeligt.
Ryltan Om inte annat så bör man byta för att få tiden att gå oxå. Ett byte ger även möjligheten att få in lite defensiva spelare typ Hannas och Teo.
fåtöljsupporter a.k.a. fr Petar har väl inte gjort något bra alls sedan han tillkom. Att han får spela från start är ett mysterium. Min övertygelse är att vår bästa uppställning fortfarande är 4231 där ABW är central bakom anfallaren.
lemon Tyckte Petars delaktighet och cross-passning till ABW vid 2-1 målet var mumma. Han drar ju konstant på sig två försvarare också. Tycker absolut han ska spela
fåtöljsupporter a.k.a. fr lemon absolut en bra cross men för att vara en uttalad poängspelare så är hans utdelning jädrans skral. Vi kör inte med hockeyassist i fotbollen.
Ingemar lemon Håller med.Detta märktes väldigt tydligt i matchen mot Örgryte, försvararna var ju livrädda för Petar. Backen han hade mot sig fick ju direkt understöd inom någon sekund. Då kan jag tycka att det är upp till de övriga spelarna att utnyttja ytorna när två motståndare står ute vid sidlinjen och steppar. Sen är jag också den förste att erkänna att det är givetvis upp till Petar att hitta rätt adress på passningen.
Labila Kabila Om jag inte minns helt fel så var det 18 år sen jag senast missade en hemmamatch (pandemin inräknad), Ellos hemma på långfredagen 2006, och då blev det noll poäng. Så att det blev en pinne mer igår är det jag tar med mig
Calle01 En sak som oroade mig igår (speciellt i andra halvlek) var dessa långbollar, främst från Wallinder. Min tolkning bakom målet på södra stå var att vi saknade Kusus fina och trygga bollbehandling. Det måste vi hitta en lösning på Långbollar har aldrig varit Östers grej.