@Slangen sa:
@jores sa:
Nästkommande vecka ska TFF testa två 19-åringar som beskrivs som "snabba, tekniska yttermittfältare som kan spela på bägge kanterna". Bägge spelade i div.1 förra säsongen. Tycker detta vore intressant för oss också, kanske inte just dessa två specifikt men bra ålder och en spelartyp vi behöver förstärka med i mitt tycke. Men vi får se vad Vito har för plan.
Vi vet vad Vito har för plan. Citerar Minboll tidigare i vinter:
Han fortsätter:
– Spets är i mina ögon spelare som håller allsvensk klass, eller snudd på allsvensk klass. Under försäsongen och vinterns matcher i svenska cupen brukar de allsvenska klubbarna ge alla sina spelare chansen för att sedan framåt slutet av februari och början av mars bestämma vilka spelare de kan tänka sig att låna ut, sälja eller släppa. Först då kan vi agera för att locka den typen av intressanta namn till oss.
Precis. Dessa 1+16 är väl just nu 2+16 efter lånet av Nilsson.
Nilsson, Stulic
Varmanen, Berg, Stenberg, Nickelholtz, Adolfsson, Eklund
Pavic, Magnusson, Hauksson, Rochester, Drott, Engqvist
Mortensen, Westermark, Brenner Toris, Zahirovic
Så de som det ska fyllas på med ska alla vara minst lika bra som de bästa av dessa 16 utespelare eller bättre. Det ska alltså in ytterligare 4 spelare som håller spetskvalitet och inte en massa framgooglade lediga spelare som håller medelmåttig superettanklass eller bra division 1-klass. Själv hade jag gärna sett en femte gubbe eftersom jag anser att det finns personer bland de 16 som mått bäst av en utlåning.