@Sheriffen sa:
@Drillo sa:
Sillyn är bustrist, absolut, men vi måste samtidigt kunna hålla i huvet att nuvarande trupp stadigt marscherade över sitt motstånd andra halvan 2021, det efter att man släppt några spelare och spelat in några nya. De enda två lag som avslutade serien i klass med oss, eller bättre, spelar inte kvar i serien. Inte heller de självutnämnda gullgossarna från Sundet.
Jag påstår att, allt annat lika, så startar vi detta året med bättre förutsättningar, mer erfarna ungdomar, och en starkare tränartrojka backad av en starkare sportslig och organisatorisk förening.
Så länge Vito ser till att det som adderas blir kvalitet, på lång eller kort sikt, så är det upp till T&T att vinna matcher med det gäng de skickar ut till match.
Bois i premiären, som i vinter vittjats på det guld som glimmade i deras laguppställning, ska en tuff start i sin hemmapremiär. För att inte jinxa för hårt så tippar jag 1-1.
Trodde dock att en viktig del med en renodlad sportchef igen var att bygga en stark spelartrupp. Självklart ska det göras med långsiktighet men har ont i magen över att det är så tyst. Brukar älska silly season så egentligen är jag kanske mest tjurig över att jag inte hör ett enda vettigt rykte till Öster.
Saken är ju att det inte finns så spetsiga spelare tillgängliga i tex Superettan eller Div 1 just nu, om det hade varit förra året kunde man ju gått och hoppats på tex en sådan som Loeper men finns ingen motsvarighet tillgänglig. Mycket talar för att vi kommer värva från utlandet och då blir det lite svårare för journalister att ha koll.
Dessutom är det ju till säsongen 2023 Vito har möjlighet att bygga sin egen trupp med spelare han vill ha kvar och ha in.
Tycker vissa har lite orealistiska förväntningar inför säsongen och ser det som ett krav att vi ska upp nästan. Själv har jag nog aldrig känt sånt tålamod som nu, när vi äntligen fått vettig sportslig ledning och de har precis börjat jobba.
Med det sagt har vi redan nu ett bra läge och självklart hoppas man på topplacering, men det är mycket som ska klaffa för att komma topp 2 i en serie.