@Manne sa:
@Plantagenparkeringen sa:
Kan Kozica vara ett sånt namn där man kan få mesta möjliga kvalité/erfarenhet i förhållande till att också kunna signa på ett kontrakt och inte låna. Räknar med att det kommer in fler unga namn från tidigare chefsscouten så en bra mix är viktig.
Jag tycker det låter som en rimlig reflektion. Kozica så bra vi kan få (?) om man letar
Edit: Jag tror fortfarande vi kan få in ytterligare spets om Vitos strategi att hugga när de allsvenska lagen utvärderar sina trupper i slutet av transförfönstret.
Jag är bara osäker på hur olika hyllor det egentligen är (i nuläget). Nästan exakt lika många minuter i elitfotbollen. Kozica runt 110 poäng på cirka 330 matcher, Astvald runt 80 poäng på cirka 330 matcher. Båda kommer till Öster från av olika anledningar misslyckade säsonger, Kozica med 4+1 i poängproduktion, Astvald med 1+3. Kozica dock bättre bättre säsong om man tittar ytterligare en bakåt (17 poäng) än vad Astvald hade (åtta poäng).
Kozica är blir 29 i år, Astvald skulle fylla 31 när vi värvade honom förra säsongen. Det talar ju för Kozica i jämförelsen. Samtidigt lär han också komma med en större lönekostnad än vad Astvald gjorde, så antagligen högre risk på det sättet. Bara hoppas att det blev fel i just TFF och att han inte vänt neråt permanent.