@Jockeluring sa:
Läser Silly-tåden om Nicogol och känner mig plötsligt ensam. Jag tycker han försöker svara ärligt på journalistens frågor utan att trampa någon på tårna. I den utsträckning han inte lyckas är det väl TFF som borde vara missnöjda med att han beslår dem med att ha ljugit.
Jag tycker det går att tolka det Nico säger så här:
”Jag tycker om Öster och laget, jag har en bra tid här. Men så hörde TFF av sig och jag kan inte blunda för vilket lyft det skulle vara för min familj att kunna bo i hemlandet. Det är ju många gånger lättare att komma in i ett nytt samhälle om man är spelare i ett lag, inte bara den som måste följa med.
Det sagt: jag trivs som sagt i Öster och jag vet att jag har ett kontrakt som jag tänker respektera. Om det blir en flytt eller inte är inte upp till mig, jag kommer att gilla läget oavsett vilket.”
Om jag tolkat Nico rätt känns det här som miltals från Simon Strand. För övrigt undrar jag om det verkligen blir en flytt, det beror väl bl.a. på hur frisk han är? Jag skulle inte ha några problem med om han blir kvar, och jag skulle inte bli förvånad om han skriver på för två nya år i allsvenskan med oss när vi gått upp. Delvis, i så fall, för att familjen har landat ordentligt i Växjö. ”Saker och ting utvecklas ju hela tiden” som han säger.
Standard är ju liksom att svara "Ingen kommentar", det är det professionella svaret om man är under avtal. Att ringa Dan och tala ut är, i brist på bättre ord, en krigshandling.
Någon Simon Strand är han verkligen inte, men det är en väldigt lågt satt ribba. Att han vill flytta till TFF för frugans skull kan jag ha förståelse för och respektera, men att via media sätta press för en försäljning är liksom att visa lojalitet mot TFF, på vår bekostnad.
Självklart kan vi inte ge bort Nico. En av seriens bästa anfallare, 27 år gammal och det är en direkt kokurrent som vill ha honom. Antigen får Salle punga upp en rejäl påse Mellby Gård-pengar, eller så får Nico hålla käft och flytta till mäktiga vångavallen om ett år, när vi gör oss redo för allsvenskan. Det säger jag trots att Nico har varit en personlig favorit senaste åren.