@Hasse-Hattrick sa:
@xonitex sa:
Känns som det snackats om att någon yngling ska peta Månz i några år, vilket är rätt nedvärderande, han är ett fundament i Öster både på och utanför plan. Då får man spela till sig platsen, eller tvärtom att någon spelar sig ur startelvan. Månz är given nu, tillsammans med Stenberg. Allt kan såklart hända under en pågående säsong.
Jag har ingen som helst tanke på att Månz frivilligt ska lämna sin plats. Jag tycker han hade en rejäl svacka för två säsonger sedan då han verkade lite trött och nästan ointresserad men sen kom han tillbaka starkt och visade att iaf jag hade haft fel om honom. Och förra säsongen var han så klart grym, där talar resultaten för sig själva.
Men jag tror och hoppas att Mattis ska kunna utmana rejält om den platsen i år. Om hans utveckling fortsätter så kommer det bli en hård kamp där... och det tror jag är bra för alla.
Japp, min förhoppning är att vårt nästa stora mittbackspar i Allsvenskan ska vara Adolfsson och Eklund om några år, så mumma det hade varit. Men tror inte generationsskiftet kommer på allvar riktigt än. Gällande Månz svacka var det ju uppenbart, iaf för mig, att den kom i samband med att han blev pappa för första gången.
Sen tycker jag Mattis likväl kan konkurrera ut Stenberg. Han är bra, visst, samt vänsterfotad men tycker inte på något sätt att han ska ses som untouchable om nu Mattis tar gigantiska kliv i utvecklingen.