@Slangen sa:
@Vikash sa:
@Slangen sa:
@Slangen sa:
@Plantagenparkeringen sa:
Känns så typiskt. Både Mjällby, Värnamo och Kalmar är bättre på att fånga upp talanger i närområdet.
De ligger ju i allsvenskan? Ger väl en viss fördel…
Hönan och ägget?
Inte i det aktuella fallet. Skulle Kalu gå till Värnamo beror det ju inte på att de är bättre på att fånga upp talanger utan på att de kan erbjuda allsvenskt spel.
Sen vet jag inte om de generellt är bättre på att just
Är den sista meningen verkligen generellt riktig? Efter den där "kullen" med Claesson, Sadik, Hult, Baffo, Thern mfl är det väl inget som sticker ut särskilt, egentligen?
De vann ju superettan förra året med ung och spännande trupp där de ofta fick ut max av individerna. Sen är ju de spelarna inte på Claesson/thern-nivå än, och kanske når de aldrig dit. Men flera av dem har potential att bli goda allsvenska spelare. Uddenäs är ju ett exempel, har gjort det bra för Häcken i cupen och är väl typ 19.
Ja, så är det ju, även om jag kanske inte ser flera med potential att bli goda allsvenska spelare i Värnamos trupp. Menar mer att man sett lag plötsligt och lite från ingenstans göra en kanonsäsong i Superettan utan att det nödvändigtvis säger jättemycket om det strategiska och långsiktiga arbetet.
Tänkte faktiskt på Uddenäs när jag skrev inlägget, han är superspännande och kan nog bli riktigt bra, men tror också han är den första spelaren sedan Claesson och gänget (Om jag inte glömmer någon? Bangura så klart, men han borde väl ha varit där ungefär i den vevan?) som man sett den typen av potential i, i Värnamo.