NonPhixion Tompa Riktigt bra, själv jobbar jag en del i Skåne och blir ofta behandlad som jag vore ett litet barn för jag hejar på Öster och inte mäktiga MFF. ”Klassiskt lag”, ”har ni många supportrar ” osv.
El_barto NonPhixion Då jobbar du ändå inte i Malmö. Du kan nog ana hur det vara att komma till jobbet i torsdags... Det enda positiva är väl att ganska många som håller på det där skånska laget ändå tycket att vi borde vara i finrummet.
Norgus Calle01 Ja verkligen. Tänk om man fått en hunka för varje gång en kompis eller kollega här uppe (som följer något av storklubbarna) säger "Öster är en klassisk klubb, ni hör hemma i Allsvenskan".
Zingo Tompa Mycket fint. Mycket igenkänning. Och älskar den försiktigt positivt frågande men ändå anti-jinxande avslutningen, så känner man igen en själsfrände som lärt sig vad det inneburit att vara Östersupporter de senaste åren.
jon Drillo Eftersom det är synd om Östersund som knappast klarar elitlicensen ryktas förbundet vilja byta plats i tabellen på dom och Öster. Trist och bara hålla tummarna att det inte sker
Ruuben Det är ju verkligen många, tränare, spelare, experter mm. runt om i landet som vill se oss i Allsvenskan, inte bara vi själva alltså.
Calle01 Ruuben Ja, så låter det när man lyssnar på olika fotbollspoddar. Och det låter som om de menar det äkta och genuint.
jojolaget El_barto oavsett så är det bara medgångssupportrar, en jävla skillnad mot dig och oss som kämpar på i dypölen som kallas superettan.
ojabysupport Fotboll är färskvara. Man går upp av egen maskin. Är medveten om att vi lever i en simulator där det skitit sig å det grövsta gång på gång. Slutar inte hoppas för det. En match i taget.
TuffeUffe Det lag som tar den andra direktplatsen kommer att vara förtjänt av den. Nu är det upp till oss att förtjäna den.
El_barto ubie67 den samlade summan av Östers resultat sedan en evighet talar för att vi nog vill det…