Jag är för ung och viril för att ha några nostalgiska känslor för Jansson, men han är helt klart förstanamnet i min bok. Hans resultat talar för sig själv. Dessutom bygger han ju sina trupper på smålänningar t.o.m. när han är verksam i Skåne/Sthlm. Förutsättningen är, såklart, att han är all in. Det ser jag inte som någon omöjlighet i sig, han är alltjämt för ung för att vara mätt.
Enes har jag aldrig varit riktigt såld på. Dels är han lite kusinen från landet, som när han sa rakt ut de hade gentlemens agreement om Thern. Dels har jag länge misstänkt att han snart står framför en korktavla och skäms.
Första punkten kan nog förklaras med att han är väldigt ung och relativt grön, det blir väl en cynisk mussla av honom också till slut. Andra punkten kan jag helt enkelt ha fel på, jag vet och bryr mig väldigt lite om vänamo och deras ekonomi.
Båda två är smålänningar som har bevisat sig i allsvenskan, dvs. väldigt goda kandidater. Jag skulle dock säga att det är lägre odds på att det blir något mer okänt namn.
Divan har vi redan ute på uppdrag, han ska slutföra det. 😎
(har inte hunnit lyssna på r1930 än)