Ett gyllene tillfälle att plocka in Enes. Hoppas Jens går all in på det. Men jag tror inte att vi får se någon ny sportchef den närmaste tiden. Lär nog komma lagom till vinterfönstret.

Känns som Öster alltid är ett steg från avgrunden, oavsett styre. Tråkigt det som hänt och det känns ärligt talat inte som att Martin har spelarnas stöd. Det blev kostsamt att utse Rodic till kapten och sen peta honom. Även om Rodic håller sig och inte snackar skit så är det klart att en sån sak påverkar gruppen.
Men om man ska se nyktert på det hela så kan det säkert vända. Vito långt ifrån oersättligt. Det finns säkert kompetent folk där ute som vill ta över hans plats. Man bör för hälsans skull inte hoppas på Allsvenskan nästa år, det är för rörigt i föreningen.

Sääf Sr

Just Roar och Varberg är en sanning med viss modifikation. Ass-tränaren Victor Salwen, tidigare i ÖIF:s akademi som håller i trådarna i det laget. Roar är mer mysfabrorn vid sidan om.

Även om det inte lyft jättemycket sportsligt de senaste åren har vi supportrar ändå hyllat Östers organisation, processen och den tydliga rörelsen framåt. Men vad är det som händer nu? Vet inte om jag ska börja oroa mig på riktigt.

Tror gruppen skiter i om kaptenen spelar. Däremot tror jag gruppen blir lack om tränaren gnäller på spelargruppen efter dåliga prestationer. "Vi gör inte som vi har kommit överens om." "Jag har tjatat om detta." Det lär tära på relationen mellan tränare och grupp. Den luften behöver rensas.

Tror Foyston har varit sur på Vito för att det saknats täckning på vissa positioner. Vi gick in i säsongen med en centerforward som passar i spelsättet. Aliev avstängd och vips måste det pusslas. Täckningen på ytterforwardpositionerna har också varit undermålig. Och sen försvinner vår bästa centrala mittfältare mentalt mitt i säsongen. Foyston vill ha spelare som kan fylla tydliga roller. Vito har byggt en trupp med mycket idiosynkratisk kvalitet. Sommarvärvningarna följer samma mönster. Det passar Foyston som tränare illa och jag tror att det mer och mer har gått upp för Jens att det passar Öster som klubb illa. Vi behöver okända spelare som kan göra succé i en tydlig roll. Inte kända namn som gör det ok på ren kvalitet.

sandjohansson Goda tankar. Foyston är van vid att den röda tråden från Häcken också behövs i Öster när man värvar. Troligtvis har han kravställt sportchefen, likt han kravställer spelartruppen.

Sannolikt har team Foyston vunnit den här striden. Och jag tror vi ska vara glada över att vi har honom här. Men allt sånt får framtiden utvisa.

I övrigt får jag lite landslagsvibbar. Kan bara inte bestämma vem som är Hugo Larsson, är det Vito eller Rodic?

Sheriffen Jo det har absolut pratats en del. Men det gör det liksom alltid om inte resultaten är rätt.

Redarmy88
        Absolut och många gånger. Men jag kan inte minnas att det känts så illa och så mkt kaos i förhållande till en trots allt rätt hög tabell placering.

Hasse-Hattrick

Det är ju det jag menar.
          Rodic drar säkerligen med sig andra spelare i detta. Jag hoppas jag har fel.
          Just nu talar inget för avancemang för vår del.

Redarmy88 Just nu talar inget för avancemang för vår del.

Vilket, enligt alla Öster-regler, är just det som talar för avancemang!

Måste vi sitta och killgissa att spelare X har negativ betydelse på gruppen och kanske kan dra med sig andra spelare ner i soppan.

Kan ju vara så att spelare X har ett fysiologiskt problem, eller inte följer tränarens order , nonchalerar tider och liknande.. men jag vet inte och vill inte veta. Det enda jag vill är att laget nu går samman och lyfter sin fotbollskvalitet och plockar treor.

Vad gäller f.d sportchefen kan det ha med hans sätt att härma musslor i media och hans strategi att vänta tills slutet av värvningsfönster när det finns hål att fylla i truppen, som lagt fram möjlighet för sorti.

Zingo

Vill inte skriva för mycket. Jobbigt läge dock om man lite kontroversiellt har bytt tränare och den nya tränaren har tappat omklädningsrummet. Det tar oss inte till allsvenskan. Kommer inte skriva mer om detta, varit skeptisk till Vito men tror problemen går ganska djupt. Hoppas på Enes!

Sheriffen

Och så bor han i Onsala. Väntar bara på uppbrottet: ”Är för jobbigt att pendla”.

Börjar på riktigt bli trött på pendlande lycksökare. Låt oss ha såväl tränare som sportchef från Kronobergs län. Övertygad om att det finns kompetens man måste bara våga.

Många killgissningar på forumet o här kommer en till. Vito tyckte att Öster var en för dålig klubb i en för liten stad. Hans ambition var att leda ett Allsvenskt lag. Han satsar vidare mot "bättre" erbjudande.