På Östers hemsida finns det information om matchen. Jag hittar ingen redovisning för antalet uthämtade biljetter. Däremot kan man på Östers hemsida följa hur mycket pengar som samlats in och vilka som bidrar. Både privatpersoner och företag. Målet är att få 1 000 000 kr. När det gäller företag är det många som lägger en fast summa, men även många som lägger 1 kr respektive 2 kr per åskådare.
Semester och allmänt Öster-nörderi gör att jag kan ägna lite tid till en redovisning, kvällen den 19 september.
Enligt hemsidan är insamlat belopp 646 950 kr. Östers IF har då räknat med att det kommer lika många åskådare som det gjorde mot VSK, dvs 9 875 st. Lite högt räknat kan jag tycka, då intresset för att gå på Östers hemmamatcher har svalnat lite. Blir publiksiffran 6 000 åskådare är det insamlade beloppet 490 400 kr. Uppgifterna på Östers hemsida uppdateras manuellt så har du lagt pengar och ditt namn inte finns med, så kommer det så småningom.
Har du som läser detta råd och lust att bidra, gör detta gärna genom att gå in via länken nedan. "Bara vi har till hyran kvar, stålarna till Öster varje dag. " https://ostersif.se/gratismatchen
Hittills redovisade uppgifter:
Företag som lägger, 2 000 kr, 1 st,
Företag som lägger, 3 000 kr, 1 st,
Företag som lägger, 4 000 kr, 1 st,
Företag som lägger, 5 000 kr, 5 st,
Företag som lägger, 6 000 kr, 32 st,
Företag som lägger, 10 000 kr, 4 st,
Privatpersoner som lägger, 100 kr, 10 st,
Privatpersoner som lägger, 200 kr, 2 st,
Privatpersoner som lägger, 500 kr, 2 st,
Summa: 235 400 kr
Företag som lägger 1 kr per åskådare, 23 st,