Såja. Medlemsbiljett fixad
Oddevold borta 6/10
Galet med 10k på läktaren. Fin fotboll i senaste matchen. 2a plats i serien, med känn på allsvenskan. Söndagsmatch. Och noll intresse för denna match. Seriöst folk borde bjuda upp. Sanslöst dåligt. Jag förstår inte
”Jag är inte arg, jag är besviken”
Afroman
Håller med om att vi borde kunna ha ett ännu större intresse men vi ska komma ihåg att vi aldrig skickat iväg så många bussar under en hel säsong som denna.
Ska vi jämföra oss med Allsvenskan så är 1 buss per match väldigt bra. Jämför vi oss med oss själva så är detta ett jätteseg och antagligen vår bästa säsong på läktaren någonsin?
Det tar tid att bygga upp en kärna, det som tidigare var 4-5 personer på en bortamatch, har blivit 45-50 den här säsongen.
Vi ska aldrig nöja oss men vi måste också komma ihåg vart vi befann oss för några år sedan.
Vi tar rejäla steg, jämför vi oss med superettan så är väl enbart Helsingborg som skickar iväg mer folk än oss till bortamatcherna.
Framtiden är ljus
Glöm inte att åka med också! Men fint att så många betalar för andra
Bara 43 anmälda? Jag och en till åker dit på eget bevåg men nu får folket visa vad som gäller. Kom igen för fan vi jagar allsvensk plats!!!
Exakt, det är pinsamt vill vi se allsvensk fotboll i växjö till våren så får vi va på plats och hjälpa laget nu!
Kul med alla som vill med! 43 pers som väljer att lägga en heldag på resa+ match. Mäktigt.
Old Chap
Ljumskproblem för Aliev, men det är en belastningsskada. De försöker balansera det men han kan troligen (och vill verkligen) starta mot Oddevold.
Diffus skada (haka?) på Kricak som gick av träning i Torsdag och inte var med i Fredags. Oklart läge.
Har ju hyfsade ersättare på de positionerna, men Hoppas man startar med Alibek och byter ut han tidigt mot Hoeland, typ i 60:e. Är ju 2 veckors ledighet sen som Alibek kommer hinna vila upp sig på.
Starke Hedlund skulle ju kunna starta istället för kricak utan större bekymmer, även om man helst ser kricak, men Sebbe har gjort det bra i tidigare starter.
Sen att vi utöver dessa gubbar har Petrovic, Mörfeldt, Theo och Rodic på bänken att slänga in är ju rätt sjukt, så man är inte jätteorolig över skadorna inför denna match.
Hasse-Hattrick Smäll mot hakan tänker jag kan innebära lättare hjärnskakning och att det är det man vill ha koll på. Att ha ont i själva hakan känns väl inte som något jätteproblem.
Det är bara Skövde som gjort färre mål på hemmaplan än Oddevold.
Dock har man fyra raka utan förlust.
Vi brukar prestera när vi möter lag i form.
3 poäng imorgon och vi sänder tydliga signaler till konkurrenterna
Känns dock som om Oddevold numera ställer upp bussen och släpper in väldigt få mål. Var väl tvungna för att säkra kontraktet. Lutar åt en stängd match i morgon.
Kör hårt imorgon alla ni som tar er upp till Uddevala
Senast jag var i Uddevalla var 1996 o Öster förlorade med 3-0. Hasse Eklund, Jonas Axeldal, Nicklas Persson, Claes Green o bröderna Bild var också där. I morgon är det dags för revansch.
Allt att vinna, bottenlag, hysteriskt bra form.
Känns som upplagt för en förlust. Vore så jävla mycket Öster.
Petar har blivit lite bortglömd nu iom sin skada. Kommer han att kunna bli en joker nu i slutstriden? Förväntar mig ett inhopp á 15-20 minuter idag om han bedöms vara fit nog att vara med på bänken.