När går tidiga bussen? Jag "stökar" gärna precis "avvikit" från domstolsstraff

TerrorTeddy det är väl en dålig idé att köpa bortastå och ev vaska den. Köp bara om du har ordnat med resan säger jag. Det är väl bättre att folk som åker dit har biljetter? Eller missar jag något här?

Tror vi det blir fler bussar? Tänker att degen är inte direkt ett lätt ställe att ta sig till från växjö utan bil, oavsett om man kanske såklart borde bokat tidigare.

Ryltan Pratar om folk som vet att dom vill med. Sen hur dom tar sig dit får vi se.
    Men är man säker och vet att man ska dit och stötta laget.
    Köp biljett innan dom tar slut.
    Sen om man tar sig dit med bil, buss, flyg eller tåg spelar ingen roll.

Tanken med mitt inlägg innan var att man inte skiter i det hela, bara för att det inte finns bussplatser just nu. Så att vi tappar röststarka människor.

Risken att de vaskas kvarstår. Jag köpte för två timmar sedan då fanns det kvar. Vi behöver inte vara alarmistiska. De röststarka kommer inte skita i det. De har redan köpt.

Fyfan, man är ju så sjukt spänd, och det är bara måndag😒 kommer verkligen bli den mäktigaste matchen jag förmodligen går på, har också lyckats få med en vän som är totalt ointresserad av fotboll till att be om o följa med.

@Ryltan Håller inte med.
    Som sagt.
    Vet man om att man ska till Degerfors hur det än blir. Köp biljett.
    Sen om man kör bil eller åker med nya bussar som kommer fram får ju tiden utvisa.

Jag pratar alltså om folk som VET att dom ska till Bruket oavsett. Men missat att köpa bussbiljett.

• Abe gillar detta

Ja har en extra biljett till bussen om intresse snap/ abe20231822 / whatsapp 0708458131!

BILJETTEN E SÅLD!

• Abe gillar detta

Söder jag lyckades returnera mitt felköp med motiveringen att det skulle va en säkerhetsrisk för arrangören att ha österfans i hemmaklacken. Man vill ju stå i österklacken och dessutom inte sponsra Degerfors allsvenska satsning 2025 mer än nödvändigt

Men om vi ska inte stanna o äta nåt varför kör vi så tidigt?

Abe stannar ju vid ett flertal rastplatser, ska va på plats i tid, ha marginal till matchstart osv. Tar 5 timmar dit

Per Johansson Haft samma problem jag med. Ringde till Degerfors kansli där de sa att det är många Östersupportrar som hört av sig gällande fel biljett.
        Ett tips till er alla är att dubbelkolla era biljetter att de är märkta med "bortastå". Om inte så hör av er till Degerfors, de var väldigt behjälpliga.

Abe
        Vägen upp till Degerfors går i princip genom Närkes respektive Värmlands obygder och platserna där flera hundra
        East Front-supportrar kan serveras lunch utan förbeställningar finns helt enkelt inte. De som åker väster om Vättern passerar Gullspång och de som tar vägen öster om samma sjö kan under några få sekunder se Laxå skymta förbi och ingen kan beskylla dessa platser för att vara metropoler med god och hög servicetäckning.
        Alltså, som det har stått i informationen: Är man hungrig tar man med sig mat och äter i bussen eller så käkar man på Stora Valla.
        Med detta vill jag rikta ett uppriktigt stort och varmt tack till cj9808 och några hjältar till för att ni har tagit på er det enorma jobbet och ansvaret med att rodda hela resan med att fixa bussar och chaufförer till alla oss andra.
        Tack!

Hej.
        Jag har löst en buss till. Fast vid sidan om.
        Från annan aktör.
        Finns det intresse att lösa en buss till?

Dock kommer det att bli en annan kostnad.
        Ca 400kr/person. Om inte något företag vill gå in och sponsra för att subventionera kostnaden?

Bussen är av hög kvalitet.
        En sådan man åker med till julmarknader i Tyskland. Med toa såklart.
        Så man får ju vad man betalar för. 😀

Finns 51 platser.
        Så frågan är om det finns intresse för en buss till.
        Men då sköts den inte av EF.
        Utan av annan aktör.

Jag tycker ett alternativ kunde varit att köra Östra sidan upp till Mjölby. Där ligger flera snabbmatställen. Bussarna hade kunnat stanna till där en timme och folk kunnat sprida ut sig. Körtiden är princip densamma som på västra sidan Vättern.

Respekterar såklart att man väljer att köra utan matstopp.

• Sigge svarade på detta.
          • KAX gillar detta

Söder Exakt. Hälften av bussarna kan köra östra sidan och hälften västra sidan. Lagom för ett par bussar vid Hamburger Hill i Skövde resp Mariestad på västra, samt som du säger Söder, i Mjölby. Även vid Ingemars favoritdestination Laxå finns snabbmatsställen. 🙂

Tjena jag söker en biljett om det är så att någon inte kan åka. Hör gärna av er!