Skövde HEMMA 3/11
Calle01 Disclaimer för att matte inte är min starka sida, men eftersom Sundsvall och Gefle möts i sista omgången och Skövde måste passera bägge behöver en rad saker inträffa för att Skövde ska kliva upp på kvalplats:
- Skövde måste komma upp i 30 poäng och således vinna båda sina avslutande matcher.
- Varken Sundsvall eller Gefle får vinna i näst sista omgången (de får då 31 poäng eller mer och Skövde kan inte gå om).
- Matchen mellan Sundsvall och Gefle måste sluta oavgjort. Annars får ett av lagen 31 poäng och Skövde kan som bäst hamna näst sist.
PS Och om alla tre punkterna infrias så slutar både Skövde och Gefle på 30 poäng. Då måste Skövde dessutom ta in 7 plusmål på Gefle (!). DS
Har jag tänkt fel ?
Gefle lär ju plocka poäng på lördag.
Bättre förutsättningar kan vi inte få, kan vi nog sammanfatta det som. Möta ett lag som på sin höjd kan komma näst sist, inte mycket till motivation där inte.
- Redigerad
Har växjöborna förstått att vi har chans att klara allsvenskan? Eller lockar det mer med familjedagar och gratisbiljetter.
- Redigerad
Vad inne och kollade biljettstatus.
Ser oroväckande tomt ut.
Vad är felet med folk?
Den här matchen ska ju locka 8-10tsn. Minst.
Sista hemmamatchen och chansen att sätta Öster i förarsätet. Vid vinst är vi till 99% klara för allsvenskan (beroende på lite andra resultat).
Ska folk först ”kolla vädret”
Känns som att det ALLTID finns en ursäkt till att inte gå på Öster.
Jag skäms som Växjöbo och Öster supporter.
Hur i he*#te ska vi lyckas i Allsvenskan om vi inte kan åtminstone fylla halva arenan vid ett eventuellt avgörande i Superettan.
För en gång skull känns förutsättningar bra.
Mot senaste säsongerna.
Där vi fått kämpa om en tredjeplats.
Man blir lika förvånad varje gång när man tänker på Växjöborna och deras kärlek till idrott.
Det kan vara nästan 6000 pers på en obetydlig hockeymatch, mot ett obetydligt lag i en obetydlig månad som inte betyder ett skit.
Men det kan inte vara 5000 pers på en Östermatch när det gäller som mest.
I en normal värld med normala människor.
Där normala människor står upp för sitt lag och sin stad. Ska det vara minimum 8000 pers. Med tanke på Växjös storlek.
Samt att inget annat stör.
Ingen hockey och innebandyn spelar bortamatch.
Men vi har fått lära oss att Växjö är inte en normal stad med normala människor. Tyvärr.
Så det lär väl bli mellan 4-5000.
Tragiskt.
Tragiskt är ordet. Man blir trött, besviken och uppgiven.
Det spelar ingen roll vilka vi möter.
Det är en avgörande sista match i Superettan. Där vårt lag har chansen att säkra en allsvensk plats inför sista omgången.
Stå upp för ert lag.
Stå upp för er stad.
Skärp till er och bege er till Visma.
För går man inte på sista matchen hemma mot Skövde. Så behöver man inte visa sitt ansikte i Allsvenskan nästa säsong.
(Med undantag från utomsocknes).
TerrorTeddy Ser du alla hemmamatcher själv?
TerrorTeddy Vad får du ut av att skriva ett sånt här inlägg inför varje match/resa? Är ju ungefär lika konstruktivt som att bua åt en dålig publiksiffra.
TerrorTeddy Stå upp för ert lag.
Stå upp för er stad.
Skärp till er och bege er till Visma.
Rätt säker på att alla här inne beger sig till Visma, förutom vissa av oss exilerz. Det är inte vi här inne som är skillnaden på 2500 åskådare och 12000 direkt. Håller med dig att det är deppigt att det inte redan ligger på 8000. Jag gissar på att siffran landar på runt 6000-7000.
Viktigt att Skövde upplever det jobbigt på Visma.
Jovars Självklart.
- Redigerad
Alrik Exakt ett sådant här svar som är felet på folk.
Därför vi aldrig kommer att ha bra publiksiffror.
Patetiskt.
Kan man inte förstå, samt tagga till av det jag skrev. Då ska man inte gå på idrott.
Detta är felet i allt vad gäller publik och att tagga igång. Att man klagar istället för att ta till sig och tagga till.
Man blir så trött och uppgiven av människor som dessa.
Vi kanske ska ge upp allt vad Öster heter och stämning på läktaren.
Tycker synd om klubbar som jobbar och försöker få till bra publiksiffror. När det finns personer som denna.
Personer som inte bryr sig.
Klubbarna får jobba i motvind konstant.
Men det är väl det klassisk mesiga tragiska Svensson mentaliteten som är bland det värsta som finns.
Vi går alla och lägger oss i våra gravar. Vad är meningen med att leva.
Tror att vi hade landat runt 7000 i snitt i allsvenskan, vilket är bra med tanke på storleken på staden.
TerrorTeddy
De är väl just klagar DU gör dock?
TerrorTeddy
Hela ditt inlägg är ju ett enda stort klagomål på alla andra. Du borde jobba mer med positiv förstärkning, beskriv gärna hur kul det är på match, hur härlig gemenskapen är m.m. istället för konstant guilt blame. Du får mig allvarligt talat att vilja stanna hemma bara för att trotsa dig.
EDIT/MOD: Vi låter diskussionen fortgå (den är hetsig men okej så här långt) fast tänk på att hellre framhäva det du vill säga än att klaga på vad andra säger.
Jag har gått på Öster i 45 år ungefär. Både upplevt med och motgång. Har aldrig blivit lockad av att stå i klacken även om det hände när jag var ung. Jag kan känna mig provocerad av att jag skulle vara en sämre supporter bara för att jag inte är på plats alla matcher. Jag älskar Öster ändå och stöttar så mycket jag kan och hinner. Ska vi locka mycket folk till matcherna tror jag inte att tvång eller att spela på dåligt samvete är rätt väg att gå.
En positiv inställning till alla som faktiskt går dit tror jag lockar mer folk på sikt. Jag gläds åt föryngringen jag tycker mig se i supporterleden. Ser t o m bland tonåringarna där hemma att de tycker att Öster är häftigt. Förr valde ungdomarna ofta storstadslagen. Den trenden känns lite bruten. Mycket går åt rätt håll. Jag tror att det kan bli en hel del folk på söndag. Särskilt om Landskrona förlorar på lördag.