Lucksmith Ser att flera vill göra sig av med Ljung. Förstår verkligen inte det.
Du är inte ensam om att vara oförstående. För det första har han kontakt över 2025, vilket betyder att om han själv väljer att vara kvar så är han kvar. Punkt. Vi ska inte jobba med att mobba ut/tvinga bort spelare i den här föreningen. Om han själv känner att "nej för helvete, jag har inte en chans att ens hamna på bänken" så kanske han själv vill vidare och då är det en annan sak. Men det är jag övertygad om att han inte gör efter att ha fått så mycket speltid mot slutet av säsongen.
Hans kvalitet som fotbollsspelare? Jag ser honom som en otroligt användbar slitvarg, en perfekt supersub som kan kastas in lite överallt, hota offensivt och gneta defensivt. Begränsad teknik och speed, men han är fortfarande i utvecklingsbar ålder och med helt rätt fysik för att kunna ta något kliv till i vinter. Dessutom lojal och ingen jävla gnällröv som kommer att sitta och lipa på bänken över att inte få spela.
Mot mitten av 2025 så ser vi sen vart det barkar hän och försöker antingen få till en förlängning eller så tackar vi honom för hans fina insatser året vi gick upp och låter honom gå vidare nån annanstans.