Sääf Sr Tillbaks till centrala mittfältet… gör som elgen och skummar runt. Vad hände med Abbe Khalili, la han av..?
Kalle Dahl Baserat på instagramföljare så kollar vi längre västerut än Norge och Island. Typ 50 sydamerikanska följare/dag senaste tiden. De kanske misstar oss för Oeste FC, som antingen är vår systerklubb eller vår ärkerival.
Sigge Ryktet om Mattis kan vara det sjukaste man hört utifrån all logik. Gör han en bra vårsäsong och Öster ligger i mitten kommer ju Belgien/Holland med 2 MEUR och viftar direkt. Varför skulle dels han själv gå till MAIF, varför skulle Öster ens lyssna på bud om 4-5 miljoner?
Jovars Sigge Det är jättekul faktiskt. Visst har Mjällby gjort det (väldigt) bra de senaste åren men deras hybris här är av en helt annan värld.
Ingemar Min misstanke är att det handlar om ren jävelskap från Hällevik. Låt oss säga att herr Larsson hör av sig till Mattis’ agent och erbjuder en månadslön som ligger 100 tusenlappar över det som Öster betalar idag bara för att Mattis ska känna sig lite lack på hur han har det i Öster med förhoppning att Mattis ska prestera sämre för rödblått.
Vikash Ingemar Då bör Öster anmäla Mjällby eftersom det med hänsyn till återstående kontraktslängd inte är tillåtet för Mjällby att diskutera personliga villkor med Mattis utan Östers godkännande.
Hasse-Hattrick Vikash Det är ju lätt att placera ryktet i tidningen. Ger önskad oreda i Öster, upprör supportrarna eftersom MAIF utmålar sig som på en annan nivå än Öster och genererar samtidigt en massa klick åt tidningen. Jag tänkte faktiskt ungefär samma sak, att det nog mest var fulspel från MAIFs sida snarare än en nära affär.
Gurröö Hasse-Hattrick Kan inte i min vildaste fantasi tro att detta orsakat en upprörd supporter hos oss. Är på en nivå som inte ens går att ta seriöst.
Zingo lemon Mattis kommer säkert flytta utomlands så småningom men inte fan blir det till Listerlandet Jag skrattade högt 😅 Nä, det är ju som många är inne på - det är personligt från Mjällby med Hasse Larsson i spetsen. När Öster hade sin storhetstid åkte hela Blekinge till Värendsvallen, det har man inte glömt i Lister. Jag gillar när de här lillebrorslagen som presterar över sin förmåga börjar få hybris, det är det första säkra tecknet på att de kommer börja tappa.
Semel5 Angående värvning av en ny 6:a tror jag Öster har haft lite medstuds på sistone och fått nej av Fransson (ej spelat på länge) och skadan på KHJ (tråkigt för Kevin själv givetvis). Väldigt osäker på Fransson där IFKN själva tvekar och har inte spelat konsekvent senaste åren. KHJ var väldigt bra i ett superettanlag som förde matcherna men är tveksam till om han har de snabba fötter som kommer att krävas i Öster i år. Hoppas vi hade 'tur i oturen' att tvingas gå på ett helt annat spår och som visade sig bli avgörande för oss.
gyros Om Mattis är intressrad av Mjällby till rätt pris sälj, backar finns det alltid gott om, Kuzu var ju en bra affär som gjorde att vi spelar i Allsvenskan om det är läge sälj ! Alltid ÖIF
antzzo https://fotbolldirekt.se/nyheter/bajen-vill-dubbla-priset-pa-honom/ Om Alioum "Enligt FotbollDirekts uppgifter är optionen med Nicosia satt till omkring sex miljoner kronor och enligt uppgifterna är intresset nu så pass stort att Hammarby räknar med att kunna dubbla priset på den 21-årige yttern i nästa fönster. "
Redarmy88 Riktigt synd med Alioum Hammarby dessutom tydliga med att han inte kommer vilja vara kvar vilket känns som en waste för Omonias del.
mrpicture Läktarsång till nästa match, som går till silly tråden (sång: broder jakob): "Var är 6:an, var är 6:an, ingen vet, ingen ser, Finns det någon på g, JJ vet du mer?, Alla ser, vi saknar det" :-)