Jag delar den uppfattningen också; träffar vi rätt med en 6:a av högsta klass och som levererar från dag ett så är vi redo. Nu handlar mars månad annars om att fortsätta träna upp fysik och kondition samt få till det högre tempot. Vi måste börja få igång Kouakou, se till att Tamminen kommer in i spelet och förhoppningsvis få se både Lindahl och Olsson på planen utan skavanker. Lite oklart var Sanyang står träningsmässigt. Han är en gudabenådad lirare och vår i särklass största talang. Tillsammans med Mattis tror jag han kan få ett riktigt genombrott denna säsong. Nu när veckorna börjar gå hoppas jag även att Poppler börjar komma in i det nya tempot och kan börja konkurrensutsätta anfallsplatserna.

Med tanke på att det i år handlar om att överleva den allsvenska säsongen tycker jag att det hade varit ett bra alternativ att låna en bra 6:a som inte är prio 1 för någon mer etablerad klubb. Just denna första säsong tycker jag att vi har råd att chansa med att låna utan köpoption just för att vi skall kunna få möjlighet att etablera oss. Lösningen hade nog inte blivit speciellt dyr utan mer övertagande av spelares lön och utrymme finns till ytter eller 9:a senare i sommar.

Här bjuder jag på en dikt helt gratis om att Öster behöver en sexa, i Wilhelm Mobergs stil.

För enkelhetens skull döper jag den till "En sexa till Östers IF" (tack ChatGPT för samarbetet).

I staden vid Helgasjöns kant,
där bollen rullar i rött och sant,
där minns vi tider av glans och guld,
men nu står vi mitt i en strid så huld.

Ty på planen gapar ett tomrum stort,
en plats där styrka och vilja bor,
en sexa behövs, en karl med kraft,
som håller fienden borta med saftig saft.

Ej en spelare blott med fina pass,
men en som står där i kampens gass,
som river, sliter och täcker mark,
en bonde i leran, en man av starkt stark.

Var är han nu, vår småländske son?
Ej fjollig finess, ej tvekan och hån!
Vi söker en krigare, fast som sten,
som stannar anfall och ger oss en gren.

En mittfältets torpare, jordfast och rak,
som plogar sig fram i gräsets sprak,
en ärlig själ med hjärtat rött,
som kämpar för klubben i nöd och i stött.

Så lyss till folket, vår ledning stor,
se till att fylla det gapande hor,
för utan en sexa, en trygg och rå,
blir drömmen om toppen ett evigt grå.

stefanps det märkliga med det här var att han inte lämnade redan förra säsongen. Han hade inga av de kvaliteter som Foyston värdesätter hos en yb. Synd på Thorri som verkar vara en fin kille, men han passade inte in hos oss.

JFA
    Vilka kvaliteter har han överhuvudtaget?
    Utan att låta dryg.

• JFA svarade på detta.
    • HB352 gillar detta

Berra han var väl ändå en hårdjobbare med hög löpkapacitet. För dålig bollkontroll, passning/inlägg och snabbhet var väl där han brast mest.

Sverige är det enda landet i världen där definitionen "kämpe" tas upp som en kvalitet hos en spelare som blev utspelad av div2-spelare i länsmatchen

Järdler tf sportchef. Känns… sådär… Järdlers värvningar i både Öster och Örebro tidigare har ju varit katastrof. Men hoppas det är JJ som styr silly i hamn

Spontant känns det som om vi kan gräva upp en hel djurkyrkogård här. Att man aldrig kan få lite lugn och ro i den här jävla föreningen..

xonitex spelar ingen roll vem som är sportchef när precis alla papper måste stämplas av Jens...

• McA gillar detta

"Samtidigt är vi tacksamma för att Christian, som har startat sin tid i klubben som Akademichef på ett fantastiskt sätt, ställer upp för klubben i ett viktigt läge, säger klubbdirektör Jens Magnusson"

Nyfiken. Vad har Järdler under senaste månaderna gjort fantastiskt?

Skönt för Jesper att slippa åka till Växjö. Kan vara permanent i Stockholm med poddfolket. Min gissning är att det här alltid varit en bakdörr. Vill nog genuint inte jobba som sportchef.